• slider6

Trening w 1h- sesja pływacka - ćwiczenia techniki

1h plywanie
Sześćdziesięciominutowa sesja na basenie dla poczatkujących ale również bardziej zaawansowanych triathlonistów potrzebujących poprawić swoją technikę w wodzie. Trening oparty jest na zadaniach przy użyciu sprzętu treningowego takiego jak łapki, ósemka, deska i rurka. Jeśli basen jest twoją słabością, upewnij się, że przed rozpoczęciem treningu jesteś wystarczająco wypoczęty.


Treningi skupiające się na poprawie techniki powinny być wykonywane na stosunkowo dużym wypoczynku, dlatego idealnym momentem na ich realizacje jest okres jesienno-zimowych przygotowań kiedy większość treningów realizujemy z małą intensywnością. Jeżeli jednak decydujemy się na wykonywanie treningów technicznych w okresie bezpośredniego przygotowania startowego należy wkomponować je w okres nieco lżejszych jednostek. Do realizacji treningu będziemy potrzebowali: rurki, deski, ósemki oraz wiosełek.

Opis treningu

Rozgrzewka: 150m zmiennym stylem
Sesja główna: 8x50m z ósemką w nogach z przerwami 20sek. po 50m. Wysiłek umiarkowany. 100m stylem dowolnym. 4x75m z deską. 25m mocno/ 25m bardzo mocno/ 25m spokojnie regeneracyjnie. Po każdych 75m przerwa 20sekund. 250m w łapkach z rurką i ósemką w nogach. Skupiamy się na technice pracy rąk.
Schłodzenie: 100m wybranym stylem.

Korzyści wytrzymałościowe

Ta sesja uczy utrzymania prawidłowych nawyków ruchowych przez cały dystans. Dodatkowo poszczególne elementy treningu wpływają na konkretną partię mięśni dzięki czemu jesteśmy w stanie skupić się na poprawie konkretnych aspektów naszej techniki. W pierwszej części zadania płynąc z ósemką nasz mózg skupia się na odpowiedniej koordynacji i pracy górnych partii ciała, natomiast w dalszej części treningu płynąc z deską intensywnie pracują nogi.

Korzyści mentalne

Rozwijanie umiejętności prawidłowego czucia wody jest kluczem do poprawy techniki. Regularne wielokrotne powtarzanie poszczególnych zadań buduje w nas nawyki mięśniowe, a także, a może przede wszystkim pewność siebie tak bardzo ważny element w sportach wytrzymałościowych

Korzyści natury fizjologicznej

Realizując regularnie tego typu jednostki używając wiosełek i ósemki bardzo szybko wzmocnimy siłę naszych ramion, bicepsów i tricepsów, przez co nasze ruchy będą mocniejsze, a nasze pływanie efektywniejsze i szybsze. Dodatkowo używając łapek i ósemki uczymy się prawidłowego utrzymania pozycji w wodzie oraz stabilizacji całego ciała.

Modyfikacja treningu pod dystans Ironman

W przypadku treningu pod dystans Ironman możemy zwiększyć dystans poszczególnych odcinków ale tak naprawdę w treningu techniki najważniejsza jest regularna realizacja treningów, a nie ich objętość.