• slider6

Trening w 1h - Pływanie w pierwszym zakresie - wytrzymałość tlenowa

1h-plywanieTa sesja treningu pływackiego przewidziana jest dla początkujących pływaków. Celem 60min jednostki opartej na pracy tlenowej jest utrzymanie jednolitego tempa oraz budowania wytrzymałości. Jeśli basen jest twoją słabością, upewnij się, że przed rozpoczęciem treningu jesteś wystarczająco wypoczęty.

Jeżeli trenujesz dwa razy dziennie staraj się by to właśnie ona była tą pierwszą ponieważ będąc zmęczonym możesz mieć problemy z zachowaniem odpowiedniej techniki. Należy unikać jakichkolwiek ciężkich treningów przed jej realizacją. Do realizacji tego treningu będziemy potrzebowali: stroju pływackiego, okularków, czepka i jeżeli jesteśmy zupełnie początkującymi pływakami płetw, które pozwolą osiągnąć nam odpowiedni poziom wysiłku oraz komfort płynięcia potrzebny do budowania wytrzymałości.

Opis treningu

Rozgrzewka: 8 x 25m spokojnego pływania kraulem z 20sekundami przerwy między każdym powtórzeniem. Każde 25m powinniśmy pływać w takim samym tempie co poprzednie, nigdy szybciej

Sesja główna: 6 x 50 m w strefie wysiłku tlenowego z 30 sekundami odpoczynku pomiędzy powtórzeniami. Po zakończeniu 6 powtórzenia odpoczynek 60-90sek w zależności od kondycji. 4 x 100m z przerwami 45 sekund pomiędzy powtórzeniami. 60-90sek odpoczynku. 2 x 150m z przerwą 60sek pomiędzy. 60-90sek odpoczynku i 1 x 300m. Całą sesję główną pokonujemy kraulem.

Schłodzenie: 50m wybranym stylem.

Korzyści wytrzymałościowe

Ta sesja uczy utrzymania odpowiedniego tempa przez cały dystans. Jeśli będziemy w stanie utrzymać określone tempo w początkowej fazie treningu czy zawodów pozostawimy sobie rezerwę energetyczną na końcową fazę rywalizacji. Tego typu jednostki naucza nas również jak szybko tlenowo pływać określony dystans bez nadmiernego zmęczenia. Określenie własnych możliwości jest kluczowym elementem sportu jakim jest triathlon

Korzyści mentalne

Utrzymanie równego tempa od początku wyścigu jest jedną z najtrudniejszych umiejętności fizycznych i psychologicznych dla początkujących triathlonistów. Jednostki treningowe oparte na pływaniu tlenowym i utrzymaniu tempa nauczą zawodnika oszczędzania się podczas pierwszych metrów zawodów

Korzyści natury fizjologicznej

Kluczowym elementem tego typu treningów jest ocena własnych możliwości w początkowej fazie treningów, a w dalszej kolejności modyfikacja w zależności od progresu sportowego.
Jeżeli uda nam się skończyć trening w zakładanym tempie, to sesja będzie pomocna w rozwoju wytrzymałości tlenowej, umiejętności pływania w komfortowym tempie przez długi okres czasu, co jest kluczowe dla osiągania sukcesów w triathlonie. Dodatkowo pływanie w strefie tlenowej uczy ciało wykorzystania tkanki tłuszczowej jako skuteczne źródło paliwa.

Modyfikacja treningu pod dystans Ironman

Stopniowe zwiększenie liczby powtórzeń aż do osiągnięcia całkowitego dystansu 3,8 km. Wraz ze wzrostem wytrzymałości i kondycji zmniejszaj okresy odpoczynku o 5 sekund.