Utrzymanie wysokiej formy w końcówce sezonu startowego
  • slider6

Utrzymanie wysokiej formy w końcówce sezonu startowego

triathlon miniatura11Utrzymanie formy albo nawet osiągnięcie szczytu formy w późnym okresie sezonu może być bardzo trudne. Większość sportowców zaczyna obniżać swoje oczekiwania na wyścigach w końcówce sezonu.

Problem leży głównie w tym, że sezon przedłuża się do września, a nawet października, jeśli planujemy start w duathlonach. Zanim, więc zaczniesz skreślać kolejne zawody ze swojego kalendarza mamy dla Ciebie kilka rad jak utrzymać kondycję i motywację na samym końcu sezonu.

Regeneracja po ciężkim wyścigu może trwać dni, a nawet tygodnie. Problemem jest to, że nigdy tak naprawdę nie wiesz ile zajmie regeneracja twojemu organizmowi. Kluczem do regeneracji i co za tym idzie do systematycznych startów jest ustalenie sobie treningów pod kątem naszych najsłabszych stron. Może to być np. pływanie w otwartym zbiorniku, jazda na przystawce czasowej. Drugą ważną rzeczą jest wykluczenie czynników, które spowalniają naszą regenerację. Może to być np. słaba dieta, zbyt mało snu. I nie zapominaj zrobić sobie od czasu do czasu odskoczni od treningów triathlonowych, możesz uprawiać jakiś lekki sport niezwiązany z triathlonem.

triathlon trening forma3

Motywacja jest kluczowa, jeśli chcesz, aby Twoje treningi były mocne, a starty udane. Jeśli motywacja Cię zawiedzie, możesz stracić wypracowaną siłę i wytrzymałość. Najlepszą opcją jest słuchanie swojego ciała, a nie odznaczanie kolejnych zaplanowanych godzin treningowych. Jeśli czujesz się przemęczony, to zrób sobie przerwę na dzień lub dwa. Nic nie zastąpi tego uczucia, że mimo zbliżającej się jesieni Twoja kondycja była na najwyższym poziomie i ścigałeś się w pełni swoich możliwości. A wszystko, co do tego trzeba to przyjrzenie się treningom i nawykom podczas wyścigów.

Główne porady:

Nie popadaj w rutynę

Staraj się wykonywać treningi jakościowo a nie ilościowo. Urozmaicaj je na różne sposoby.

Stosuj odpowiednią dietę

Pamiętaj, aby zjadać, co najmniej tyle węglowodanów ile ich zużywasz. Jeśli nie będziesz tego przestrzegał, może obniżyć się ilość glikogenu w mięśniach.

Bez pośpiechu

Pomijanie regeneracji po treningu może mieć katastrofalne skutki.