• slider6

Trening siłowy w triathlonie - Mity i Fakty

silownia w triathlonie1Z pewnością wielu z was zadaje sobie pytanie czy przy tak dużej objętości treningowej w dyscyplinie jaką jest triathlon warto i powinno się stosować trening siłowy jako dodatkową jednostkę. Trening siłowy może poprawić twoją formę triathlonową i zapobiec urazom - ale bardzo łatwo jest popełnić wiele błędów prowadzących nas w złym kierunku.

Czytaj dalej...

Motywacja po nieudanym sezonie

medalSportowcy często zmagają się z frustracją po ważnym wyścigu. Występuje ona również po nieudanym sezonie. Niska motywacja jest czymś całkiem normalnym, a nawet czasami korzystnym przez krótki okres czasu. Konieczne jest zrobienie sobie przerwy na koniec sezonu, aby w pełni zregenerować organizm. Regeneracja psychiczna jest też bardzo ważna, ale nie polega ona na leżeniu na kanapie przez 3 miesiące. Jeśli okres po sezonie zmienia się w żałobę i zamartwianie się, to czas przemyśleć, co poszło nie tak i wyciągnąć z tego wnioski.

Czytaj dalej...

Utrzymanie wysokiej formy w końcówce sezonu startowego

triathlon miniatura11Utrzymanie formy albo nawet osiągnięcie szczytu formy w późnym okresie sezonu może być bardzo trudne. Większość sportowców zaczyna obniżać swoje oczekiwania na wyścigach w końcówce sezonu.

Problem leży głównie w tym, że sezon przedłuża się do września, a nawet października, jeśli planujemy start w duathlonach. Zanim, więc zaczniesz skreślać kolejne zawody ze swojego kalendarza mamy dla Ciebie kilka rad jak utrzymać kondycję i motywację na samym końcu sezonu.

Czytaj dalej...

Regeneracja - kluczowa sprawa dla triathlonisty

regeneracja triathlon treningRegeneracja po ciężkim treningu jest bardzo ważna. Ale pamiętajmy, że nie powinno to być bezczynne leżenie na kanapie.

Regeneracja jest niedoceniana przez wielu sportowców. Jest wiele strategii, technik i produktów, które możesz zastosować dla szybszej regeneracji. Szybsza regeneracja oznacza szybszy powrót do treningów. Warto tu wspomnieć o zjawisku superkompensacji, polega ono na odbudowie przez organizm ubytków energetycznych ponad stan pierwotny, umożliwiając cięższy trening po pełnej regeneracji. Oczywiście część metod działa szybciej, inne wolniej. Przedstawimy poniżej 19 sposobów na przyspieszenie regeneracji. Pierwsze 10 z nich jest kluczowe.

Czytaj dalej...

12 tygodni do zawodów - systematyczność kluczem do sukcesu

triathlon trening 12tygNajgorszą rzeczą dla poważnego sportowca są pominięte treningi. Trudno ścigać się, jeśli masz wiele zer w swoim kalendarzu treningów.

Dbanie o regularność treningów jest bardzo ważne w okresie budowy, 12 tygodni przed Twoim najważniejszym wyścigiem. Nie możesz sobie teraz pozwolić na krok w tył. Odzyskiwanie kondycji w ciągu ostatnich 12 tygodni jest bardzo trudne głównie ze względu na brak czasu.

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…