• slider6

Wąska granica między treningiem, a odpoczynkiem

recoveryIntensywne treningi to nieodłączny element każdego sportu. Dzięki takim jednostkom poprawiamy wydajność naszego organizmu, ale także powodujemy, że nasze mięśnie są narażone na mikrouszkodzenia, nasz poziom energii spada i dodatkowo nasz układ odpornościowy jest podwójnie narażony na infekcje. Prawidłowe zbilansowanie treningu pozwala nie tylko na wzrost wydajności organizmu ale również na odpowiednią jego regenerację i odbudowę naruszonych tkanek.

Register to read more...

Sztuka wydajniejszej nawigacji w otwartych akwenach

bojkaJeśli podczas pływania w otwartym akwenie nie potrafisz pływać z punktu A do B w linii prostej, niewątpliwie stracisz cenne minuty d swoich rywali i dodatkowo będziesz musiał zużyć więcej energii by ukończyć ten etap zawodów czy treningu. Dobra nawigacja nie jest niestety łatwą rzeczą do opanowania, a jej doskonalenie może potrwać.

Register to read more...

Priorytety treningowe triathlonisty po sezonie

Offseason trainingPołowa września to okres w, którym większość triathlonistów z Polski kończy swój sezon zmniejszając objętości i intensywność treningu, niejednokrotnie odpuszczając całkowicie trening. Znaczne ograniczenie aktywności fizycznej w okresie po sezonie to niewątpliwie domena inteligentnych i rozsądnych sportowców chcących całkowicie zregenerować swoje zmęczone ciało zarówno fizycznie jak i psychicznie.  Co jeszcze możemy zrobić by w ciągu najbliższych kilkunastu tygodni jeszcze lepiej przygotować się do przyszłorocznych startów?

Register to read more...

12 tygodni do zawodów - systematyczność kluczem do sukcesu

triathlon trening 12tygNajgorszą rzeczą dla poważnego sportowca są pominięte treningi. Trudno ścigać się, jeśli masz wiele zer w swoim kalendarzu treningów.

Dbanie o regularność treningów jest bardzo ważne w okresie budowy, 12 tygodni przed Twoim najważniejszym wyścigiem. Nie możesz sobie teraz pozwolić na krok w tył. Odzyskiwanie kondycji w ciągu ostatnich 12 tygodni jest bardzo trudne głównie ze względu na brak czasu.

Register to read more...

Przejście z jednej dyscypliny na triathlon: Bieganie

biegaczWielu biegaczy zaczyna swoją przygodę z triathlonem po przewlekłej, frustrującej biegowej kontuzji. Rozpoczęcie przygody z tą dyscypliną w ten sposób jest bardzo popularne, ponieważ pozwala zachować ducha rywalizacji, a jednocześnie ogranicza negatywne bodźce wpływające na organizm podczas biegania. Oczywiście wielu biegaczy po prostu chce spróbować czegoś innego i oni również zaczynają przygodę z triathlonem.

Register to read more...

Motywacja po nieudanym sezonie

medalSportowcy często zmagają się z frustracją po ważnym wyścigu. Występuje ona również po nieudanym sezonie. Niska motywacja jest czymś całkiem normalnym, a nawet czasami korzystnym przez krótki okres czasu. Konieczne jest zrobienie sobie przerwy na koniec sezonu, aby w pełni zregenerować organizm. Regeneracja psychiczna jest też bardzo ważna, ale nie polega ona na leżeniu na kanapie przez 3 miesiące. Jeśli okres po sezonie zmienia się w żałobę i zamartwianie się, to czas przemyśleć, co poszło nie tak i wyciągnąć z tego wnioski.

Register to read more...

Trening siłowy w triathlonie - Mity i Fakty

silownia w triathlonie1Z pewnością wielu z was zadaje sobie pytanie czy przy tak dużej objętości treningowej w dyscyplinie jaką jest triathlon warto i powinno się stosować trening siłowy jako dodatkową jednostkę. Trening siłowy może poprawić twoją formę triathlonową i zapobiec urazom - ale bardzo łatwo jest popełnić wiele błędów prowadzących nas w złym kierunku.

Register to read more...

Utrzymanie wysokiej formy w końcówce sezonu startowego

triathlon miniatura11Utrzymanie formy albo nawet osiągnięcie szczytu formy w późnym okresie sezonu może być bardzo trudne. Większość sportowców zaczyna obniżać swoje oczekiwania na wyścigach w końcówce sezonu.

Problem leży głównie w tym, że sezon przedłuża się do września, a nawet października, jeśli planujemy start w duathlonach. Zanim, więc zaczniesz skreślać kolejne zawody ze swojego kalendarza mamy dla Ciebie kilka rad jak utrzymać kondycję i motywację na samym końcu sezonu.

Register to read more...

Regeneracja - kluczowa sprawa dla triathlonisty

regeneracja triathlon treningRegeneracja po ciężkim treningu jest bardzo ważna. Ale pamiętajmy, że nie powinno to być bezczynne leżenie na kanapie.

Regeneracja jest niedoceniana przez wielu sportowców. Jest wiele strategii, technik i produktów, które możesz zastosować dla szybszej regeneracji. Szybsza regeneracja oznacza szybszy powrót do treningów. Warto tu wspomnieć o zjawisku superkompensacji, polega ono na odbudowie przez organizm ubytków energetycznych ponad stan pierwotny, umożliwiając cięższy trening po pełnej regeneracji. Oczywiście część metod działa szybciej, inne wolniej. Przedstawimy poniżej 19 sposobów na przyspieszenie regeneracji. Pierwsze 10 z nich jest kluczowe.

Register to read more...

7 jednogodzinnych treningów typowo triathlonowych

triathlon trening 1hPrzedstawione poniżej ćwiczenia są opracowane specjalnie do treningu triathlonistów. Zakładka jest klasycznym triathlonowym ćwiczeniem polegającym na ogół na sesji rowerowo biegowej.

Główną ideą jest przyzwyczajenie Twojego ciała do szoku spowodowanego zmianą rodzaju wysiłku w krótkim czasie. Umiejętności zmian są także wzięte pod uwagę, również triathlonowe treningi pływackie.

Register to read more...

Strefy wysiłku

strefywysilkuKluczem do poprawy wyników na wyścigach, jest spędzenie większości czasu poza sezonem w strefie tlenowej. Wyjaśniamy, co, dlaczego i jak.

Zapewne teraz twoja motywacja stoi na wysokim poziomie. Czy to od wygranych wyścigów, które wzbudzają pozytywne emocje czy od tych gorszych, które wzbudzają chęć zemsty. Moją radą jest, aby w okresie posezonowym zastanowić się nad mijającym rokiem, zaplanować zimowe przygotowania i zadecydować o przyszłorocznych startach. Po ochłonięciu i przemyśleniach skup się na treningu w strefie tlenowej. Jest to strefa, w której wydajni sportowcy trenują najwięcej, pomijając mity o rzekomych „śmieciowych kilometrach”.

Register to read more...

Drobne zmiany, wielkie rezultaty

malezmianyduzerezultatyMamy wiele aspektów nad którymi musimy pracowac na treningach. Pokazujemy, że często drogą do poprawy jest skupienie się na małych szczegółach.

Większość triatlonistów mogłaby znacząco polepszyć swoje wyniki na wyścigach korygując drobne błędy. Nawet te najdrobniejsze. Te zmiany to pierwsze, czego szukać powinien triatlonista. Oczywiście, każdy ma większe rzeczy, które wymagają poprawy, ale one najczęściej wymagają całego lub kilku sezonów pracy. Pracując nad wielkimi elementami powinieneś starać się wprowadzić kilka małych zmian, aby efekty pracy były szybsze. Poniżej opiszę najważniejsze obszary, nad którymi powinien pracować sportowiec.

Register to read more...

Nie trać czasu w strefie zmian

strefazmian3Skuteczne zmiany pomiędzy pływaniem a jazdą na rowerze i rowerem a biegiem mają ogromny wpływ na twój wynik w zawodach.

Pływasz, jeździsz na rowerze i biegasz, ale poza zawodami, podczas treningu rzadko kiedy łączy się chociaż dwie z tych dyscyplin. A jest to błędem, ponieważ zmiany, aka „czwarta dyscyplina” to moment na znaczące polepszenie osiągów przy jak najmniejszym wysiłku.

To jak poradzisz sobie z opanowaniem podstaw dotyczących strefy zmian uczyni ogromną różnicę w twojej efektywności na zawodach. Czytaj dalej, by dowiedzieć się jak...

Register to read more...