• slider6

Trening sportowy, a regeneracja

czas na regeneracjeRegeneracja to termin używany do opisania dostosowania się organizmu sportowca do obciążeń spowodowanych treningiem lub startem w zawodach. Dla zdrowego organizmu termin ten oznacza pozytywną reakcję na czynniki stresogenne czyli bodźce treningowe czyli innymi słowy wysiłek fizyczny.

Czytaj dalej...

Achilles. Kontuzja, Leczenie, Zapobieganie

achillesŚcięgno Achillesa jest największym i najsilniejszym ścięgnem w ludzkim organizmie. Jest w stanie wytrzymać poprzeczne siły działające z naciskiem rzędu 500kg. Mimo to jego przeciążenia i kontuzje są jedyną z najczęstszych przyczyn wykluczenia sportowca z aktywności fizycznej. Wśród biegaczy i triathlonistów 1 na 10 kontuzji biegowych wiąże się właśnie ze ścięgnem Achillesa.

Czytaj dalej...

Szybkie wyjście z wody - zysk cennych sekund

wyjscie z wodyMimo nieuchronnie kończącego się sezonu triathlonowego w Polsce, zapewne wielu z was planuje starty w sezonie jesienno zimowym poza granicami naszego Państwa. Monotonne długie treningi w dążeniu do wymarzonego celu i w końcu start w wybranych zawodach.

Czytaj dalej...

Zakładki w triathlonie - dlaczego i po co.

buty zoot triathlonZ pewnością wielu z was zastanawiało się często czy i kiedy warto robić tzw. zakładki. Trening triathlonisty jest bardzo złożonym procesem logistycznym. Musimy połączyć treningi trzech dyscyplin tak by jeden trening wpłynął korzystnie na inny. Dodatkowo musimy skupić się na objętości i intensywności treningu by ten przyniósł oczekiwany efekt. W dyscyplinie jaką jest triathlon ważną rolę odgrywają również zakładki czyli trening polegający na łączeniu dwóch dyscyplin w jedna jednostkę treningową np. pływamy i potem wsiadamy na rower lub robimy trening kolarski, a tuż po nim biegamy. W środowisku triathlonistów zdecydowanie częściej stosowana jest druga wersja zakładek czyli rower-bieg.

Czytaj dalej...

Indywidualne Plany Treningowe

plany001Osiągnij wyznaczony cel dzięki indywidualnym planom treningowym dostosowany do twoich potrzeb. Plan dopasowany do możliwości czasowych oraz poziomu sportowego zawodnika.Zapisuj treningi na stronie trainingpeaks.com prosto ze swojego urządzenia pomiarowego z uwzględnieniem tętna, kadencji, mocy, i pomiarów GPS. My przez analizę twojego elektronicznego dziennika treningowego, wyznaczymy optymalną drogę do postawionego celu.

Czytaj dalej...

6 tygodniowy plan wprowadzający do dystansu 1/2 Ironman

Offseason trainingWiększość z nas ma już za sobą okres tzw. roztrenowania, który dla jednych był okresem całkowitego rozbratu z treningami, dla innych okresem lekkich treningów bez planowania i stosowania się do wytycznych. Przedstawiony przez nas plan pozwoli Ci zbudować odpowiednią wytrzymałość i bazę do dalszego planowania treningów na dystansie ½ Ironman.

Czytaj dalej...

Aktywna regeneracja. Plan na okres roztrenowania

 

bieg-po-stadionieDla wielu z nas triathlonistów mieszkających w Polsce sezon triathlonowy dobiegł końca. Wreszcie pojawiła się szansa na odprężenie się i możliwość zjedzenia dodatkowej porcji ciasta w porze lunchu , czy wypicie kieliszka czerwonego wina wieczorem przed telewizorem bez wielkich wyrzutów sumienia.

Czytaj dalej...

Jak zaplanować sezon startowy?

plan treningowy triathlon 100x100Po zakończonym sezonie startowym, porządnym wypoczynku, odpowiedniej regeneracji i w końcu nadrobieniu zaległości w spotkaniach z rodziną i przyjaciółmi przychodzi czas na planowanie kolejnego sezonu startowego. W sezonie jesiennym mamy czas by przeanalizować ubiegły sezon bądź sezony i wybrać sobie cele na najbliższe miesiące.

Czytaj dalej...

6 tyg. plan dla zaawansowanych sportowców innych dyscyplin

triathlon_sierakowJesteś osobą, która regularnie trenuje od długiego czasu. Masz rozbudowaną bazę kondycyjną. Chciałbyś poprawić swoją wydolność, aby wystartować w triathlonie na dystansie half Ironman? Jeśli tak, to czytaj dalej.

Wyobraźmy sobie – stoisz na linii startowej swojego pierwszego triathlonu. Obok setki innych zawodników. Wszyscy gotowi, aby rzucić się do wody. Do startu pozostało 60 sekund. Jesteś nerwowy? A nie powinieneś być. Postępuj zgodnie z naszymi programami treningowymi a rozwiejemy większość Twoich obaw. Ale pierwsze, co musimy zrobić to określić Twój poziom wytrenowania.

Czytaj dalej...

6 tyg. plan dla średnio-wytrenowanych sportowców innych dyscyplin

triathlon_strefa1Jesteś osobą, która regularnie trenowała przez conajmniej 4 miesiące. Chciałbyś poprawić swoją kondycję, aby wystartować w triathlonie na dystansie half Ironman? Jeśli tak, to czytaj dalej.

Wyobraźmy sobie – stoisz na linii startowej swojego pierwszego triathlonu. Obok setki innych zawodników. Wszyscy gotowi, aby rzucić się do wody. Do startu pozostało 60 sekund. Jesteś nerwowy? A nie powinieneś być. Postępuj zgodnie z naszymi programami treningowymi a rozwiejemy większość Twoich obaw. Ale pierwsze, co musimy zrobić to określić Twój poziom wytrenowania.

Czytaj dalej...

Trenuj w strefie - czyli trening z pulsometrem

Musisz ćwiczyć z odpowiednią intensywnością (w odpowiedniej strefie), aby osiągnąć oczekiwane efekty. Puls jest w miarę dokładnym wskaźnikiem intensywności ćwiczeń, jakie wykonujesz.

Ten program będzie bazował na pulsie. Aby trenować w odpowiedniej strefie musisz znać swoje maksymalne tętno. Wiele czynników będzie wpływało na twój puls maksymalny, wliczając wiek, genetykę, wytrenowanie i zdrowie. Określ swój maksymalny puls wykonując ćwiczenia aż do wyczerpania sił, jednocześnie zapisując swoje tętno. Może to być niebezpieczne i powinno być wykonywane pod okiem dobrego trenera.

Czytaj dalej...

"Wstałem z kanapy" - 8 tygodniowy plan treningowy od zera

wstalemzkanapyDopiero zaczynasz przygodę ze sportem? Mamy dla Ciebie plan treningowy, który pozwoli Ci w ciągu 8 tygodni nabrać kondycji, zgubić zbędny balast i przygotować do pierwszych zawodów triatlonowych na dystansie sprinterskim.

Mamy 4 różne programy treningowe, wymyślone dla 4 różnych typów triatlonistów. Oznacza to, że będziesz musiał wybrać program odpowiadający Twoim potrzebom. Wraz z postępem będziesz przenosił się o poziom wyżej.

Czytaj dalej...

Nowo nawrócony - 6 tyg. plan treningowy dla początkującego plus

trening_triathlon_nogiJesteś aktywny fizycznie, dopiero zacząłeś regularnie trenować? Chciałbyś poprawić swoją kondycję i wystartować w zawodach triathlonowych? Mamy dla Ciebie 6 tygodniowy plan, który pomoże Ci osiągnąć ten cel.

Mamy 4 różne programy treningowe, wymyślone dla 4 różnych typów triatlonistów. Oznacza to, że będziesz musiał wybrać program odpowiadający Twoim potrzebom. Wraz z postępem będziesz przenosił się o poziom wyżej.

Czytaj dalej...

Przygotowanie Rocznego Planu Treningowego

Planowanie jest podstawą sukcesu niemal w każdej dziedzinie życia.  W sporcie najpopularniejszą metodą planowania jest periodyzacja, która dzieli sezon treningowy na okresy, z których każdy ma inny cel.

Siedem kroków nakreślonych w tym artykule pomoże Ci stworzyć roczny plan treningów dopasowany do Twoich zdolności, potrzeb, kalendarza wyścigowego i zapotrzebowań treningowych. Ten plan treningowy będzie służył jako „mapa”.

Czytaj dalej...

Triathlon - Dystans Olimpijski - 12 tygodniowy plan treningowy

dystansolimpPrzeskok z dystansu sprinterskiego na olimpijski oznacza podwojenie dystansu, lecz z naszym 12 tygodniowym planem nie będzie oznaczał podwójnych kłopotów!

Dystans Olimpijski w triatlonie oznacza podwójne odległości dystansu sprinterskiego. Pływanie, które najczęściej jest w otwartym zbiorniku jest organizowane na dystansie 1500m, trasa rowerowa liczy 40km, następnie 10km biegu do mety. Pianka jest tutaj koniecznością. Nie tylko ze względu na temperaturę, ale również na dodatkową wyporność, którą zapewnia.  Trudności, z jakimi będziesz się zmagał w wodzie to naturalny prąd zbiornika wodnego jak i wzburzona wymachami kończyn woda.

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…