• slider6

Projekt superbike - bez limitu kosztów

P5customRower Mistrza Świata w ręku amatora. Cervelo P5 Six Custom.

Po Mistrzostwach Świata Ironman Kona 2017 przedstawiamy rower, którym nie powstydziłaby się czołówka najlepszych zawodników. Wiele osób uważa że trzeba być Pro żeby jeździć na Pro sprzęcie, cóż nie trzeba. Masz zasoby kupujesz to co najlepsze i wiesz że reszta zależy tylko od Ciebie. Dość wymówek typu oni mają lepszy sprzęt.

 Kupowanie minut.

Ile minut można kupić w triathlonie? Dużo, nawet bardzo dużo. Zależy od punktu wyjścia sprzętowego oraz stopnia wytrenowania. W przypadku który opisujemy punkt wyjścia był dość wysoko bo był to już rower triathlonowy Fuji Norcom 2.1 na Ultegrze Di2 i kołach Zipp Dysk  oraz 808. W naszym wypadku subiektywny zysk czasowy wyniósł 4min na 1//2IM ta sama trasa rok do roku, podobny stopień wytrenowania, oczywiście też subiektywnie, przy podobnej ilości generowanych watów. Czy można porównać dwa takie same starty rok po roku? Raczej nie. Ważne są emocje, zadowolenie z pokonania życiówki i radość jazdy rowerem marzeń!

cervelo p5 custom tricarbon 7

Przejdźmy do naszego bohatera.

Bazą do budowy tego super bolidu został seryjny Cervelo P5 six z którego usunęliśmy większość komponentów zastępując hiendowymi . Dzięki temu zyskaliśmy sprzęt którego nie powstydziłby się niejeden Mistrz Świata. Prawdą jest, że właściciel wzorował się właśnie na rowerze Frederika Van Lierde MŚ Ironman Kona 2013.

cervelo p5 custom tricarbon 8

Zbudowaliśmy rower który nie jest wydmuszką, która pęknie lub zużyje się po jednych zawodach. To kompletny sprzęt do ścigania na parę sezonów i przez parę sezonów będzie jednym z najszybszych na trasie - zapewniają chłopaki z http://tricarbon.pl/Rowery

Kokpit:

cervelo p5 custom tricarbon 3

Oryginalna kierownica z Cervelo została zastąpiona hiendową kierownicą Tri rig AlphaX wg. producenta szybsza od standardowej o 5 watów.

tririgdrag1

Podczas fittingu oryginalne wysięgniki zamieniono na lepiej pasujące właścicielowi karbonowe rurki Zipp.

Jako że w standardzie do P5 montowane są hydrauliczne hamulce Magura bez możliwości zastosowania elektronicznej zmiany biegów, przy klamkach zastosowali patent podejrzany u Frederika Van Lierde, wycieli i dokleili przełączniki z klamki Ultegry Di2.

cervelo p5 custom tricarbon 5

Za zmianę biegów z lemondki odpowiada manetka Dura Ace Di2

Całość zwieńczyła superlekka owijka Lizardskin DSP Race Bar Tape.

cervelo p5 custom tricarbon 6

Napęd:

Korba FSA Evo386 K Force Light 2014- usunięto małą zębatkę, jak zabezpieczenia przed spadaniem łańcucha zastosowano tymczasowo mechaniczną przerzutkę Dura Ace.
Jedno ramię zostało zamienione na Stages Carbon For FSA 386 Evo Power Meter.

cervelo p5 custom tricarbon 2

Przerzutka tył: Dura Ace Di2 ze zmienionym wózkiem na karbonowy, oraz powiększone kółeczka z ceramicznymi łożyskami od CeramicSpeed. Wg. producenta daje to zysk 2,4 Watta (i wygląda bosko).

Łańcuch KMC X11 SL złoty. Titanium Nitride Coated 237g

cervelo p5 custom tricarbon 9

 Koła Zipp z wymienionymi łożyskami na ceramiczne od duńskiego producenta CeramicSpeed. zysk: 10-12 Watt.

Siodełko oraz sztyca Dash komplet 160g

cervelo p5 custom tricarbon 1

Opony: Continnental Force plus Attack - Szytki

Pedały: Look Keo Blade Carbon Ti 90g szt.

Torebka na ramę Xlab Stealth poczet 500.

Waga całkowita: 8200g (Dla porównania rower czasowy Christofera Frooma ze SKY waży 7900g)

Cena: Dźentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach, ale my tak. Dla spokoju ducha właściciela nikt nie policzył dokładnie ale zakładamy, że cena wyszła blisko 60.000zł

W najbliższych planach:
Zamiana kół na Lightweigt Autobahn oraz Fernweg - oszczędność ok 400g

Odpowiedzi na kilka często zadawanych pytań:

Dlaczego nie zastosowano grupy Sram E-Tap - Nie było jeszcze w sprzedaży.

Dlaczego nie uwstawiono superlekkiej aluminiowej kasety - ze względu na niską 300km trwałość.

Jeżeli macie pomysł jak go jeszcze ulepszyć piszcie pod postem na FB:

cervelo p5 custom tricarbon 0