Niezbędny ekwipunek triathlonisty w dniu startu.
  • slider6
  • START
  • Sprzęt
  • Niezbędny ekwipunek triathlonisty w dniu startu.

Niezbędny ekwipunek triathlonisty w dniu startu.

ekwipunek triathlonistyTriathlon to dyscyplina sportowa wymagająca nie tylko doskonałego przygotowania fizycznego i psychicznego ale również doskonałego planowania i logistyki związanej z wyjazdem na zawody. Start w zawodach z pewnością zapewni nam wystarczająco dużą dawkę stresu dlatego warto zadbać o listę potrzebnych rzeczy w dniu startu.

Dzięki niej będziemy spokojnie mogli skupić się na starcie i osiągnięciu jak najlepszego wyniku mając pewność, że niczego nie zapomnieliśmy. Niezbędne rzeczy pogrupowane zostały na poszczególne dyscypliny oraz elementy wspólne wykorzystywane podczas trwania całych zawodów.

Etap pływacki

o    Spodenki triathlonowe lub strój triathlonowy
o    Okularki pływackie (najlepiej do pływania w wodach otwartych)
o    Pianka triathlonowa
o    Czepek neoprenowy (w przypadku pływania w zimnej wodzie)
o    Buty neoprenowe (w przypadku pływania w zimnej wodzie)
o    Preparat na otarcia typu Trislide
o    Zatyczki do uszu i nosa (jeżeli używaliśmy ich do tej pory)
o    Preparat przeciw parowaniu szkieł
o    Czepek startowy (Znajduje się w pakiecie od organizatora)

Etap kolarski

o    Rower
o    Kask
o    Strój kolarski (jeżeli nie posiadamy stroju triathlonowego)
o    Buty kolarskie
o    skarpety (jeśli używamy)
o    Rękawiczki (jeśli używamy)
o    Okulary przeciwsłoneczne
o    Rękawki ocieplające (Podczas złej pogody)
o    Wiatrówka lub kamizelka (W chłodnych warunkach)
o    Licznik rowerowy
o    Bidony
o    Odżywki
o   Zestaw narzędzi: Dętka, łyżki, Pompka ręczna lub CO2, zestaw kluczy podręcznych, łatki do opon
o    Pompka stacjonarna (W dniu zawodów sprawdzić ciśnienie w oponach)
o    Pasek na numer startowy

Etap biegowy

o    Buty do biegania (dwie pary jedne zostawiamy w strefie zmian drugie do rozgrzewki)
o    Strój triathlonowy, spodenki i koszulka
o    Pasek na numer startowy
o    Daszek lub czapka
o    Skarpetki (jeżeli używamy)
o    Okulary przeciwsłoneczne
o    Odżywki

Pozostałe elementy wyposażenia

o    Zegarek sportowy z GPS lub pulsometr (Garmin, Timex, itp)
o    Pasek do pomiaru tętna
o    Preparat na otarcia
o    Krem do opalania
o    Plastry na sutki
o    Ciepłe ubrania na czas przed startem i zaraz po zawodach
o    Odżywki do spożywania po wyścigu białkowo-węglowodanowe

Dzień wyścigu

1. W dniu wyścigu warto wstać trochę wcześniej i 3-4 godziny przed startem zjeść solidne śniadanie. Warto pamiętać, że w dniu zawodów nie należy eksperymentować i jeść tylko sprawdzone lekkostrawne pokarmy takie jak banany, tosty z miodem lub dżemem lub płatki owsiane

2. Na około 2 godziny przed startem warto przestać spożywać płyny. Jeżeli poczujemy pragnienie uzupełniajmy płyny ale w małych ilościach.

3. Przed startem możemy odwiedzić strefę zmian. Po włożeniu niezbędnego ekwipunku, sprawdzamy ciśnienie w oponach. Skupmy się na zapamiętaniu miejsca w którym znajduje się nasz rower. Dla ułatwienia kosz z rzeczami możemy przykryć jaskrawym ręcznikiem. Organizacja kosza z rzeczami powinna być oparta na kolejności użycia poszczególnych akcesoriów. Kask i pasek z numerem startowym można powiesić na kierownicy.

4. Około 45min przed startem warto wykonać 10-15minutową rozgrzewkę. Po włożeniu pianki jeżeli jest taka możliwość warto chwilę po pływać by oswoić się z akwenem i temperaturą wody. Na 5-10min przed startem powinniśmy być na linii startu. Te ostatnie chwile wykorzystujemy na analizę taktyki i wyciszenie organizmu.