• slider6

Rower triathlonowy Fuji D6 1.5 - Test

fuji d6Do naszej redakcji trafił na testy ostatnimi czasy rower triathlonowy Fuji D6 1.5. Poniżej postaramy się przedstawić jego wady i zalety.

 Firma Fuji została utworzona w 1899 roku w Japonii. Rowery triathlonowe Fuji znane są z ich wyjątkowej aerodynamiki, a więc możemy się spodziewać wielu rozwiązań „oszukujących wiatr". Są one wystarczające, aczkolwiek mile widziana byłaby tu wymiana na aerodynamiczne karbonowe koła. Waga jak na rower triathlonowy, gdzie aerodynamika jest najważniejszym czynnikiem jest również przyzwoita waga.

Budowa

Rama wykonana została oczywiście z karbonu w technologii monocoque. Ekstremalne kąty, super opływowość, głęboko profilowane rury, tak można w skrócie ową ramę określić. Całe okablowanie poprowadzone jest wewnątrz ramy. Wyjątkowo mocne hamulce Tektro T-925 schowane są przed wiatrem za widelcem z przodu i wewnątrz ramy z tyłu. Grupa osprzętu jest dosyć przemieszana. Na pochwałę zasługują tutaj przerzutki Shimano Ultegra i znakomite manetki SL-BS79 TT. Korba FSA Gossamer 53/39T również nie odstaje specjalnie od reszty osprzętu. Jedyne, do czego można się przyczepić to kaseta Shimano Tiagra. Koła jakie zastosowano to Oval 327. Są one wystarczające, aczkolwiek mile widziana byłaby tu wymiana na aerodynamiczne karbonowe koła. Kokpit od Oval’a nie powala wagą, ale zapewnia szeroką możliwość regulacji. Karbonowa sztyca z triathlonowym siodłem zapewni nam również szerokie pole do ustawień. Waga jak na rower triathlonowy, gdzie aerodynamika jest najważniejszym czynnikiem jest również bardzo przyzwoita 8.64kg.

fujid61.5

Jazda

Z szerokimi możliwościami ustawienia siodła i kokpitu znalezienie tej idealnej pozycji będzie raczej łatwe. O dziwo rower spisuje się bardzo dobrze w ciasnych zakrętach. Jest wyjątkowo sztywny, co przenosi się na przyspieszenie. Utrzymanie wyciągniętej aerodynamicznej pozycji nie sprawia problemów i jest komfortowe nawet przez dłuższy czas. Przeniesienie mocy na koła również nie pozostawia nic do życzenia głównie za sprawą bardzo sztywnej ramy. Jeśli chodzi o podjazdy Fuji radzi sobie z nimi nadzwyczaj dobrze znów za sprawą sztywności ramy. A jak wiemy rowery triathlonowe są stworzone raczej do płaskich tras… Zjazdy również nie sprawiają problemów. Wyjątkowo mocne hamulce dodają nam pewności siebie i pozwalają na późniejsze rozpoczęcie hamowania.

Podsumowanie

Do idealnego roweru wyścigowego brakuje tutaj tylko lepszych karbonowych kół. Jak na rower triathlonowy Fuji zachowuje się nadzwyczaj zwinnie, i daleko mu do miana roweru na trasy po prostej linii. Porównując Fuji do konkurencyjnych rowerów, jest on nieco szybszy dzięki wybitnej aerodynamice. Rower wart swojej ceny. Dla bardziej wymagających triathlonistów z zasobniejszym portfelem Fuji przygotowało modele 1.3 i 1.1.

fujid61.51

Seria rowerów triathlonowych Fuji D6 została zupełnie przeprojektowana i zastąpiona w roku 2014 rodziną rowerów Fuji Norcom Straight. Odpowiednikiem D6 1.5 został rower triathlonowy Fuji Norcom Straight 2.1