• slider6
  • START
  • Sprzęt do Triathlonu

Sprzęt do triathlonu - podstawy

strefazmian11Zanim założysz rękawice do jazdy i rozpoczniesz przygotowania do osiągnięcia celów założonych na sezon, potrzebujesz całego sprzętu wymaganego do uprawiania tego sportu. Triathloniści są dobrze znani ze swoich skłonności do używania najnowszych, najlepszych i najnowocześniejszych sprzętów oraz dużych wydatków, które są na nie przeznaczane. Prawda jest taka, że potrzebujesz co najwyżej tuzin pozycji oraz kilku innych akcesoriów, które możesz dokupić opcjonalnie. Poza tym są sposoby na zaopatrywanie się w sprzęt bez dziesiątkowania swojego domowego budżetu. Poniżej prezentujemy listę przedmiotów które będziesz potrzebował trenując triathlon.

Buty do triathlonu:

k-swiss_k-ona

Główne motto przy zakupie butów do biegania brzmi: dobierz takie, które będą najlepsze dla Ciebie, oraz będą pasowały najlepiej do Twojej biomechaniki. Pójdź do najbliższego sklepu dla biegaczy i poproś obsługę, aby sprawdziła Twój styl biegania, po czym ze spokojem możesz zapytać o rekomendację. Szacowana cena: 250-> zł

Rower:

OrbeaAquaT23

Nie potrzebujesz bardzo drogiego roweru aby trenować lub ukończyć triathlon. Twój własny rower górski lub szosowy może być wystarczająco dobry w zależności od przebiegu.  Nawet jeżeli masz zadatki na triathlonistę, to Twój trening oraz sylwetka roweru znaczą więcej, niż sam rower.  Znaczy to, że jeżeli potrzebujesz nowego zestawu kół, najpierw ustal budżet a potem udaj się do lokalnego sklepu z rowerami i rozpocznij jazdę próbną. Szacowana cena: 1300 ->zł

Kask ochronny:

ekoi999

Ważność tego przedmiotu nie podlega żadnej dyskusji. Zawsze musisz mieć kask, gdy zamierzasz postawić swoją stopę na pedale. Tragedia na rowerze może Cię dosięgnąć w najmniej spodziewanym momencie.  Kask powinien zakrywać górną część czaszki i z przodu sięgać do połowy czoła, paski powinny być wygodne.  Podczas noszenia kasku złap go obiema rękoma i spróbuj przesunąć do przodu i do tyłu głowy. Jeżeli uda Ci się to zrobić i część czaszki jest odkryta, znaczy to, że kask jest za luźny. Szacowana cena: 150 ->zł

Buty rowerowe:

Sidi_t-2

Masz dwa wybory: buty do bieganiai noski lub zatrzaskowe buty rowerowe. Generalnie sugerujemy drugą opcję. Jedziesz z większą mocą i płynnością. Poza tym jest łatwiej odczepić nogę od pedała, niż wyciągać ją z zapięcia. Szukaj butów ze sztywną podeszwą i zaciągnij opinii eksperta w sklepie. Szacowana cena: 250-> zł

Zestaw narzędzi:

lezyne_rap20

Podstawowy zestaw obejmuje łyżkę do zdejmowania opony, zestaw do łatania dziur oraz pompkę - podstawowy zestaw, którego potrzebujesz do prostych napraw w trasie. Szukaj gotowych zestawów przygotowanych w sklepach . Umieść go pod siodełkiem tak, abyś miał go przy sobie przez cały czas.  Szacowana cena: 50 -> zł

Strój Startowy:

rogelli_hawaii

Strój startowy jest jedynym elementem ubioru, który masz na każdym kroku wyścigu. I tak, gdy jesteś gotowy do swojego pierwszego wyścigu, jednoczęściowy lub dwuczęściowy w zależności od dystansu strój jest zakupem niezbędnym. Dobrze dobrany  powinien pomóc triatloniście podczas pływania, jazdy na rowerze i biegania. Zwróć uwagę na następujące dane fabryczne:  lekka waga, szybkie odprowadzanie wilgoci i czy jest „oddychający”. Szacowana cena: 139zł ->

Pulsometr:

polar_ft1

Pulsometr to bardzo proste urządzenie: bezprzewodowy pasek ulokowany jest wokół Twojej klatki piersiowej i przesyła dokładny odczyt pracy Twojego serca do zegarka zlokalizowanego na Twojej ręce. Zakup jednego będzie najprawdopodobniej najważniejszym fitnessowym zakupem, jaki możesz zrobić. Pozwoli Ci zwiększyć efektywność treningu. Nie będziesz musiał już  więcej sam obliczać Twojego idealnego trybu treningowego i mierzyć bicia serca podczas wysiłku. Szacowana cena: 130 zł.

Napoje energetyczne:

ironman_flipstraw

Napoje energetyczne możemy podzielić na dwie grupy:  takie, które dostarczają płyny odżywcze oraz węglowodanowe napoje energetyczne. Te pierwsze to połączenie elektrolitów i cukrów (glukozy, cukrozy, fluktozy) i za zadanie mają dostarczenie płynów szybciej niż czysta woda. Natomiast węglowodanowe napoje mają za zadanie podwyższyć poziom węglowodanów.

Żele energetyczne:

Napoje energetyczne są bardzo efektywne jeżeli chodzi o dostarczanie płynów podczas wyścigu,  jednak są bardzo niewygodne do noszenia podczas wyścigu. To jest właśnie moment, kiedy powinno się używać żelów. Wystarczająco małe, by zmieścić je do swojej kieszeni w kombinezonie, są mieszaniną glukozy, soków owocowych oraz witamin. W połączeniu z wodą, którą dostajesz na stacjach pomocy, żelki są wielką pomocą, która nieraz jest potrzebna, aby dotrzeć do mety.

Batony energetyczne:

Batony są odpowiednie do jazdy na dystansach olimpijskich i dłuższych. Ich głównym zadaniem jest uzupełnienie węglowodanów i tłuszczu, który zużywamy podczas wyścigu. Po raz kolejny jest to mieszanina glukozy, ale też często połączonej z płatkami lub kawałkami owoców, np. bananów.