Eliminuj swoje słabości kolarskie
  • slider6

Eliminuj swoje słabości kolarskie

korbyUnikasz jazdy z określoną kadencją? Pomijasz specyficzne ćwiczenia? Możesz być zdziwiony, jakie efekty przyniesie trening wbrew swoim upodobaniom. Prawdopodobnie masz słabości rowerowe, których jesteś świadom – jesteś słaby na podjazdach, boisz się zjazdów, brakuje Ci techniki.

Możesz równocześnie mieć słabe punkty w treningu, o których nawet nie wiesz. Praca z trenerem jest jednym ze sposobów znalezienia tych słabych punktów. Przykładowo możemy być przyzwyczajeni do treningów w kadencji 78. Zacznijmy wtedy trenować przy zdecydowanie wyższej kadencji, wyeliminuje to naszą kolejną słabość. Optymalna kadencja to 90 obrotów na minutę.

Niska Kadencja:

Czy Twoja ulubiona kadencja jest poniżej 80? Wprowadź do treningu krótkie powtórzenia z wysoką kadencją (10x15sekund przy kadencji 100+ i 45 sekund odpoczynku.), i wykonuj też dłuższe interwały 3x5min przy kadencji 90+ z 5 minutowym odpoczynkiem.

Rozciągnięcie mięśni:

Nie rozgrzewasz się przed jazdą i rzadko, kiedy rozciągasz się po niej? Zwiększenie Twojego zakresu ruchów może pomóc Ci w komfortowej jeździe w pozycji aero i również pozwoli Ci na mocniejsze pedałowanie. Okres po sezonie jest najlepszym czasem, aby rozpocząć regularny stretching. Bez względu czy będzie to joga kilka razy w tygodniu czy 15min rozciąganie po treningu..

Ciągła jazda po płaskim:

Może Ci się wydawać, że długie niedzielne godziny w siodełku zbudują formę na ironman’a. Ale kiedy ostatni raz przejechałeś dłuższą trasę ze stałym pulsem bez używania hamulców? Powinieneś wykonywać treningi ze stałym tempem, na płaskiej trasie z pulsem w okolicach 135 uderzeń na minutę. Taki trening powinien trwać około 3 godziny. Przydatna może być również nauka draftingu i poznania korzyści z niego płynących.

gdynia triathlon 2013

Dziury w strefach mocy:

Jeśli trenujesz z pomiarem mocy, możesz używać oprogramowania do analizy swoich treningów. Zapewne zauważysz, że na wykresie występują dziury, czyli pomijasz jazdę z pewną mocą. Staraj się wypełnić te luki, a przyniesie to korzystne efekty w Twoich osiągach. Planuj treningi tak, aby objął on zakres mocy, który zwykle pomijasz.

Regeneracja:

Jesteś dobry w wykańczaniu siebie tydzień po tygodniu, ale nie zapominaj, że Twoje mięśnie budują siłę podczas regeneracji. Cała Twoja praca pójdzie na marne, jeśli nie dasz sobie czasu na odpoczynek.