• slider6

Drobne zmiany duży zysk - podnieś swoją formę kolarską

mtb-szczecinWielu triathlonistów robi ten sam trening kolarski tydzień po tygodniu i oczekuje, że ich forma kolarska będzie rosła a oni staną się szybsi, silniejsi i sprawniejsi. Okazuje się jednak, że urozmaicanie treningów może prowadzić do większych zysków.

By osiągnąć zamierzone cele należy wyprowadzać nasz organizm regularnie z poziomu komfortu, a każdy trening musi łagodnie destabilizować co najmniej jeden układ fizjologiczny organizmu. Ten proces pociąga za sobą kaskadę sygnałów na poziomie cząsteczkowym, co powoduje nieznaczną przebudowę niektórych właściwości użytkowych tych systemów.

Czytaj dalej...

Eliminuj swoje słabości kolarskie

korbyUnikasz jazdy z określoną kadencją? Pomijasz specyficzne ćwiczenia? Możesz być zdziwiony, jakie efekty przyniesie trening wbrew swoim upodobaniom. Prawdopodobnie masz słabości rowerowe, których jesteś świadom – jesteś słaby na podjazdach, boisz się zjazdów, brakuje Ci techniki.

Czytaj dalej...

Jesienno – zimowe treningi na trenażerze

trenażer minTrening na trenażerze wcale nie musi być nudny. Przedstawiamy 3 treningi, które pozwolą na rozwiniecie siły, wytrzymałości i techniki. Wszyscy preferujemy jazdę na zewnątrz. Ci bardziej delikatni z nas wolą pozostać w domu, gdy za oknem jest zła pogoda. W domu możemy z powodzeniem rozwijać siłę, wytrzymałość, technikę i jazdę w pozycji aerodynamicznej bez żadnego ryzyka.

Czytaj dalej...

12 godzinnych treningów rowerowych dla triathlonistów

triathlon trening szosaWiększość z przedstawionych ćwiczeń przygotowana jest pod trenażer lub rower spinningowy, ponieważ przygotowanie się do jazdy na zewnątrz trwającej krócej niż godzinę jest niepraktyczne.

Pomiar mocy zdecydowanie pomaga w określeniu intensywności tych ćwiczeń. Jeśli takiego nie posiadasz, wystarczy Ci pulsometr. Tylko pamiętaj o tym, że wraz ze wzrostem temperatury ciała wzrośnie również Twój puls. Do każdego ćwiczenia zalecana jest rozgrzewka trwająca 10-15 minut, chyba, że jest ona wyszczególniona w ćwiczeniu.

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…