• slider6

Jazda triathlonowa w wietrzne dni

triathlonwczasiewiatruMocną stroną każdego twardego triathlonisty powinna być jazda w czasie złej pogody. Są to niezliczone godziny treningów, ale przede wszystkim nastawienie umysłu.  Pamiętaj, że inni będą cierpieć w złych warunkach i staraj się wykorzystywać deszcz, wiatr czy ekstremalny upał na swoją przewagę.

Nawet, jeśli nie masz takich umiejętności i ekstremalnie twardego charakteru, możesz osiągnąć lepsze wyniki podczas wiatru przestrzegając kilku zasad.

Czytaj dalej...

Jesienno-zimowe ćwiczenia rowerowe

zimowytreningZnalezienie odpowiedniej równowagi pomiędzy ćwiczeniami w domu i na dworze jest kluczem do twoich posezonowych treningów rowerowych. Poniższe ćwiczenia pokazują jak podnieść wytrzymałość i udoskonalić technikę jazdy.

1. Sesje MTB

Jazda jesienią i zimą na ogół wiąże się ze zmoknięciem i ubrudzeniem, więc czemu czasem nie wybrać się do lasu i ubrudzić jeszcze bardziej. Jazda w terenie pozwoli Ci wyostrzyć zmysły, udoskonalić technikę i do tego jest znakomitą zabawą.  Dodatkowo wprowadza do treningu ostre i krótkie interwały przy podjazdach.

Czytaj dalej...

Wchodzenie w zakręty

skrtyBy osiągnąć jak najlepszy czas na rowerze, musisz dokładnie szlifować swoją technikę.  Większość okrążeń wyścigowych będzie miało mnóstwo zakrętów do przebycia, a niektóre z nich będą dodatkowo posiadały zjazd lub dwa.  Polepszanie Twoich umiejętności zakręcania i zjeżdżania pomoże Ci zaoszczędzic do kilku minut czasu.

Najlepszym sposobem jest krótszy czas hamowania i wyczucie odpowiedniego momentu hamowania, co pozwoli Ci wejść w zakręt z dużą, aczkolwiek odpowiednią szybkością. Pozycja ciała również powinna być ułożona perfekcyjnie tak, abyś mógł czerpać jak najwięcej korzyści z praw aerodynamiki. Zwiększ energię poprzez wyjście z zakrętu na odpowiednim biegu. Ważną rzeczą jest, abyś czuł się pewnie i bezpiecznie podczas wykonywania wszystkich manewrów, co również pozwoli Ci na szybszą jazdę. Jest kilka bardzo prostych rzeczy, które możesz trenować w celu poprawienia techniki. Wprowadź je do treningu a będziesz zjeżdżał jak zawodowiec.

Czytaj dalej...

Trenuj podjazdy

podjazdyPodjazd pod górkę dla zwykłych śmiertelników może być ogromnym wysiłkiem.

W tym artykule opowiemy jak długość i nachylenie wzniesienia będzie działało na Twoją technikę, jak należy trzymać kierownicę oraz co zrobić z ciałem podczas podjazdu dla pozycji siedzącej oraz stojącej. Przybliżymy, jaki rytm jest idealny dla danego nachylenia wzniesienia. Pierwszą rzeczą, o której należy wspomnieć, są przełożenia…

Czytaj dalej...

Hamowanie i Zjazdy

W jeździe na rowerze głównie chodzi o to, aby maksymalizować prędkość i jechać jak najszybciej na określonym dystansie. Jednak gdy dochodzi do zakrętu bądź zjazdu potrzebujesz hamulców do kontroli szybkości w zależności od kursu i warunków. Wchodzenie w zakręt zbyt szybko i lądowanie w krzakach nie polepszy Twojego czasu.

Zjeżdżanie zazwyczaj oznacza, że będziesz jechał szybciej niż zazwyczaj, więc jeżeli nie masz zbyt dużego doświadczenia w zjazdach, większa szybkość może być przerażająca. Możesz czuć poczucie braku kontroli i odruchowo trzymasz palce na hamulcach. Jednak jeżeli Twój rower jest ustawiony poprawnie ( hamulce, ciśnienie w oponach itp.) i jeżeli możesz ćwiczyć zjazdy często, powinieneś to robić. Główną zasadą jest hamowanie w określonych punktach zjazdu.

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…