• slider6

Jak polubić basen

2. Skoncentruj się nie na wykonaniu treningu, lecz na eksperymentowaniu

Nie idź na basen z myślą, żeby tylko „odbębnić” zaplanowany trening. Popatrz na trening jak na eksperyment.  Wypróbuj różne pozycje głowy, wymachy. Pozwoli to przerwać monotonię treningów.

3. Przestań myśleć o wyznaczonym celu.

Czasem cel może być tak odległy, aż sprawia, że czujesz się zniechęcony.  Postaraj dzielić swoje cele na małe kawałki.  Myśl o tym, co osiągasz w tym miesiącu, w tym dniu i na tym konkretnym treningu. Kiedy już trenujesz, nie wybiegaj myślami wprzód, myśl o tym treningu.

4. Naucz się pływać motylem

I stylu grzbietowego i klasycznego.  Staraj się stosować wszystkie style przemiennie.  Nauczenie się wszystkich stylów przynosi znaczne korzyści podczas pływania stylem dowolnym.  Pływacy, którzy znają wszystkie style, zwykle wykazują największą elastyczność w zbiornikach otwartych.

5. Wykonuj długie i krótkie sety różnie

Na krótkich setach koncentruj się na tym, co zaplanowałeś. Na długich natomiast staraj się utrzymać założony rytm.  Jeśli sprawia Ci to trudność możesz nucić sobie w głowie piosenkę z rytmem, jaki chcesz utrzymać.

6. Pomyśl o dystansie

Jeden z najlepszych sposobów na uniknięcie nudy. Przestań pływać bardzo długie dystanse! Jeśli przebiegłeś 27 maratonów, przejeżdżasz 600km tygodniowo, twój puls spoczynkowy wynosi 42 to, dlaczego starasz się przepłynąć 6000m. Już dawno jesteś w formie. Skupiaj się na jakości treningu, a nie ilości.