• slider6

Jesienny trening na wodach otwartych - od Irock Triathlon

plywanie pk100Wbrew powszechnej opinii końcówka września jest wciąż dobrym okresem do odbywania treningów pływackich w wodach otwartych. Temperatura wody ma około 16-18*C co jest porównywalne do temperatury wody w Maju. Oczywiście nie polecamy spędzania w wodzie o takiej temperaturze więcej czasu niż powiedzmy 45min - bardziej wytrzymali mogą pływać nawet i godzinę.

Nasz trening odbył się w piance Blueseventy Pivot, która test temperatury wody zdała na medal (jednakże z tego samego powodu nie polecał bym tej pianki do pływania w ciepłej wodzie w Lipcu). Trening w tej części sezonu nie powinien być intensywny, jeżeli planujemy gdzieś w październiku czy listopadzie przerwę pomiędzy sezonami. Powinien być raczej przygotowaniem do przejścia w stan odpoczynku. Oto przykładowy trening:

 plywanie pk

3x100 E1 (rozgrzewka) - 60sek pomiędzy seriami
3x200 E2 "palcami po wodzie" - 90sek pomiędzy seriami
3x200 E2 "zerkanie nad wodę" - 90sek pomiędzy seriami
3x100 E1 (chłodzenie) - 60 sek pomiędzy seriami
-----------------
razem: 1400m

E1 - bardzo lekki wysiłek
E2 - lekki wysiłek

"Palcami po wodzie" - ręka przenoszona do przodu powinna końcówkami palców przeciągać po wodzie jak najbliżej korpusu. Technika ta pomaga w uzyskaniu tzw "wysokiego łokcia".

"Zerkanie nad wodę" - co kilka cykli zerkamy nad wodę, pracujemy nad orientacją. Jeżeli nawrót na wodzie, lub punkt do którego płyniemy na brzegu jest mało widoczny, wówczas najlepiej kierować się w stronę charakterystycznego obiektu znajduącego się za lub w sąsiedztwie naszej nawrotki np. budynek, drzewo, itd. Przy zerkaniu, nad lustro wody powinny wystawać tylko oczy, równocześnie wykonujemy wydech. Wychylenie całej głowy ponad lustro wody spowoduje opadnięcie nóg i wytracenie prędkości.

Trening przygotowany przez: I Rock Triathlon Zielona Góra