Jak urozmaicić budowanie wytrzymałości

basen_kraulJesteśmy w fazie budowania wytrzymałości, która pasuje idealnie do pory roku.  Pływamy na dystansach 2000-4000m z wieloma technicznymi przerywnikami. Używamy w kreatywny sposób przyrządów pływackich, aby przerwać uczucie prowadzącego nas „autopilota” podczas dłuższych ćwiczeń.

Zdarzyło Ci się kiedyś przepłynąć basen i zadać sobie pytanie „nad czym to ja właściwie trenuje?” . Oznacza to, że pływamy zbyt dużo w stałym monotonnym tempie, i zapominamy, jaki był cel tego konkretnego treningu. Na treningach o tej porze roku wykonujemy również sporo ćwiczeń statycznych, oznacza to ćwiczenia przy ścianie basenu, kilka metrów od niej, czy nawet poza basenem.  Różne kolory lin oddzielających tory pomagają nam podzielić długość basenu na różne strefy. Przepłynięcie dystansu gdzie lina jest niebieska i biała kraulem pozwala na trening wytrzymałościowy. Następnie zmieniamy styl w czerwonej strefie.

Czytaj dalej...

Jak polubić basen

jakpolubicbasenKolejny samotny trening na basenie? Oto jak przegonić nudę na dobre tej zimy…

1. Uczyń swój trening wielozadaniowym

Jak często masz ochotę uciec od życia codziennego, do miejsca gdzie kolejne 10 e-maili nie będzie Cię bombardowało co 10 sekund ? Pomyśl o basenie jak o miejscu na medytację i trening. Połączenie tych dwóch rzeczy pozwoli Ci uciec, choć na chwilę od zgiełku codziennego życia.

Czytaj dalej...

Jesienny trening pływania

plywaniejesiennePrzedstawiamy przykładowy zestaw ćwiczeń, które urozmaicą i poprawią jakość Twojego treningu na basenie, Wszystkie ćwiczenia dasz radę zrobić w czasie krótszym niż godzina.

Poprawa twojej techniki i wytrzymałości wymaga więcej niż samo pływanie na basenie. W domu, z kamerą, na siłowni – jest dużo możliwości pracy nad sobą. Przedstawimy tutaj przykładowe ćwiczenia.

Czytaj dalej...

Pływanie dla opornych

pywaniedlaopornychZniechęcony do triathlonu z powodu szarpiącego nerwy pływania? Działaj według 24-tygodniowego planu , a zobaczysz, że pokochasz wodę...

Pływanie to dyscyplina sportowa, która napawa strachem wielu triathlonistów. Nie powinna jednak, jeśli spędzisz czas pracując nad techniką. Nie odpuszczaj, a opłaci ci się. Zaufaj nam.

Na początku powinieneś skupić swój trening na osiągnięciu odpowiedniej techniki ruchu pociągnięć, ponieważ pomoże to zredukować opór. Mniej oporu oznacza większą prędkość z mniejszym nakładem sił, co jest Świętym Graalem pływania, pomijając już triathlon.

Czytaj dalej...

Podstawy pływania na wodach otwartych

plywaniewotwartymzbiornikuTo zrozumiałe, że dla wielu triathlonowych żółtodziobów pływanie na otwartej wodzie  może być przerażające. Jedynie znikomy procent ma doświadczenie w pływaniu w piankach i wyczynowo pływało w rzekach, jeziorach lub morzach.

Powodem obaw wielu triatlonistów nie jest pływanie samo w sobie, lecz ilość osób płynących razem. Ilość samych zawodników na linii startu może być straszna, jednak przy dużej koncentracji i dobrym przygotowaniu można to przezwyciężyć.

Czytaj dalej...