• slider6

11 jednogodzinnych treningów pływackich dla triathlonistów

basen_motyl_trening_triathlonCzas jest cenny dla każdego triathlonisty. Pokażemy, że mając do dyspozycji tylko 60 minut można uzyskać dobre efekty.

Biorąc pod uwagę, że praktycznie wszystkie wyścigi triathlonowe trwają o wiele dłużej niż godzina. Niektóre nawet cały dzień. Godzinny trening może się nam wydawać wręcz żenujący. Nic bardziej mylnego. Poniższy plan treningowy opracowany jest tak, aby wszystkie krótkie treningi pozwoliły nam na uzyskanie takiej wydolności i wytrzymałości, aby ukończyć zawody triathlonowe. Wszystkie ćwiczenia zostały zaplanowane tak, aby zmieścić się w 60 minutach, wliczając w to rozgrzewkę i ochłonięcie. Główny nacisk został położony na rozwinięcie siły, prędkości, techniki i regeneracji. Trening ten jest polecany dla triathlonistów startujących na dystansie sprinterskim i połówce Ironman’a.

Register to read more...

Jak urozmaicić budowanie wytrzymałości

basen_kraulJesteśmy w fazie budowania wytrzymałości, która pasuje idealnie do pory roku.  Pływamy na dystansach 2000-4000m z wieloma technicznymi przerywnikami. Używamy w kreatywny sposób przyrządów pływackich, aby przerwać uczucie prowadzącego nas „autopilota” podczas dłuższych ćwiczeń.

Zdarzyło Ci się kiedyś przepłynąć basen i zadać sobie pytanie „nad czym to ja właściwie trenuje?” . Oznacza to, że pływamy zbyt dużo w stałym monotonnym tempie, i zapominamy, jaki był cel tego konkretnego treningu. Na treningach o tej porze roku wykonujemy również sporo ćwiczeń statycznych, oznacza to ćwiczenia przy ścianie basenu, kilka metrów od niej, czy nawet poza basenem.  Różne kolory lin oddzielających tory pomagają nam podzielić długość basenu na różne strefy. Przepłynięcie dystansu gdzie lina jest niebieska i biała kraulem pozwala na trening wytrzymałościowy. Następnie zmieniamy styl w czerwonej strefie.

Register to read more...

Jak polubić basen

jakpolubicbasenKolejny samotny trening na basenie? Oto jak przegonić nudę na dobre tej zimy…

1. Uczyń swój trening wielozadaniowym

Jak często masz ochotę uciec od życia codziennego, do miejsca gdzie kolejne 10 e-maili nie będzie Cię bombardowało co 10 sekund ? Pomyśl o basenie jak o miejscu na medytację i trening. Połączenie tych dwóch rzeczy pozwoli Ci uciec, choć na chwilę od zgiełku codziennego życia.

Register to read more...

Jesienny trening pływania

plywaniejesiennePrzedstawiamy przykładowy zestaw ćwiczeń, które urozmaicą i poprawią jakość Twojego treningu na basenie, Wszystkie ćwiczenia dasz radę zrobić w czasie krótszym niż godzina.

Poprawa twojej techniki i wytrzymałości wymaga więcej niż samo pływanie na basenie. W domu, z kamerą, na siłowni – jest dużo możliwości pracy nad sobą. Przedstawimy tutaj przykładowe ćwiczenia.

Register to read more...

Pływanie dla opornych

pywaniedlaopornychZniechęcony do triathlonu z powodu szarpiącego nerwy pływania? Działaj według 24-tygodniowego planu , a zobaczysz, że pokochasz wodę...

Pływanie to dyscyplina sportowa, która napawa strachem wielu triathlonistów. Nie powinna jednak, jeśli spędzisz czas pracując nad techniką. Nie odpuszczaj, a opłaci ci się. Zaufaj nam.

Na początku powinieneś skupić swój trening na osiągnięciu odpowiedniej techniki ruchu pociągnięć, ponieważ pomoże to zredukować opór. Mniej oporu oznacza większą prędkość z mniejszym nakładem sił, co jest Świętym Graalem pływania, pomijając już triathlon.

Register to read more...

More Articles...