• slider6

Twoja perfekcyjna sesja treningowa na basenie

basen naukaCzy kiedykolwiek zastanawiałeś się dlaczego nie pływasz szybciej mimo nieskończonej liczby przepłyniętych długości basenu? Najprawdopodobniej jest tak dlatego, że skupiasz się na dystansie a nie na prędkości. Już nie długo… Opiszemy poniżej jak powinny wyglądać treningi szybkości na basenie i zwrócimy uwagę na kluczowe aspekty.

Po pierwsze musisz na każdym treningu mieć cel. Wtedy możesz zacząć planować treningi według wzorca: rozgrzewka, rosnące tempo, główne ćwiczenie, malejące tempo, ochłonięcie.

Czytaj dalej...

Taktyka pływania w wodach otwartych

plywanie w wodach otwartychPływanie w otwartych wodach może być najbardziej ekscytującym a zarazem najtrudniejszym elementem triathlonu. Postaramy się udowodnić, że wcale nie jest to takie trudne. Przedstawimy porady zarówno dla początkujących pływaków jak i dla sportowców dłużej uprawiających triathlon.

Bez względu na Twój poziom zaawansowania, najszybszą drogą do poprawy wyników jest trening specyficzny pod kątem triathlonu. Możesz biegać i jeździć na rowerze w podobnych warunkach, jakie będą panowały na wyścigu, lecz nie jest to takie łatwe w przypadku pływania. Większość treningów pływackich ma miejsce na basenie. Dlatego powinieneś korzystać z każdej możliwości pływania w otwartym zbiorniku. Kiedy masz taką sposobność, pamiętaj o środkach ostrożności, niech przynajmniej jedna osoba Cię obserwuje. Staraj się nie wykonywać treningów powyżej swoich możliwości. Pływanie w otwartym zbiorniku może być niebezpieczne jeśli podejdziemy do niego bez należnego respektu.

Czytaj dalej...

11 jednogodzinnych treningów pływackich dla triathlonistów

basen_motyl_trening_triathlonCzas jest cenny dla każdego triathlonisty. Pokażemy, że mając do dyspozycji tylko 60 minut można uzyskać dobre efekty.

Biorąc pod uwagę, że praktycznie wszystkie wyścigi triathlonowe trwają o wiele dłużej niż godzina. Niektóre nawet cały dzień. Godzinny trening może się nam wydawać wręcz żenujący. Nic bardziej mylnego. Poniższy plan treningowy opracowany jest tak, aby wszystkie krótkie treningi pozwoliły nam na uzyskanie takiej wydolności i wytrzymałości, aby ukończyć zawody triathlonowe. Wszystkie ćwiczenia zostały zaplanowane tak, aby zmieścić się w 60 minutach, wliczając w to rozgrzewkę i ochłonięcie. Główny nacisk został położony na rozwinięcie siły, prędkości, techniki i regeneracji. Trening ten jest polecany dla triathlonistów startujących na dystansie sprinterskim i połówce Ironman’a.

Czytaj dalej...

Jak urozmaicić budowanie wytrzymałości

basen_kraulJesteśmy w fazie budowania wytrzymałości, która pasuje idealnie do pory roku.  Pływamy na dystansach 2000-4000m z wieloma technicznymi przerywnikami. Używamy w kreatywny sposób przyrządów pływackich, aby przerwać uczucie prowadzącego nas „autopilota” podczas dłuższych ćwiczeń.

Zdarzyło Ci się kiedyś przepłynąć basen i zadać sobie pytanie „nad czym to ja właściwie trenuje?” . Oznacza to, że pływamy zbyt dużo w stałym monotonnym tempie, i zapominamy, jaki był cel tego konkretnego treningu. Na treningach o tej porze roku wykonujemy również sporo ćwiczeń statycznych, oznacza to ćwiczenia przy ścianie basenu, kilka metrów od niej, czy nawet poza basenem.  Różne kolory lin oddzielających tory pomagają nam podzielić długość basenu na różne strefy. Przepłynięcie dystansu gdzie lina jest niebieska i biała kraulem pozwala na trening wytrzymałościowy. Następnie zmieniamy styl w czerwonej strefie.

Czytaj dalej...

Jak polubić basen

jakpolubicbasenKolejny samotny trening na basenie? Oto jak przegonić nudę na dobre tej zimy…

1. Uczyń swój trening wielozadaniowym

Jak często masz ochotę uciec od życia codziennego, do miejsca gdzie kolejne 10 e-maili nie będzie Cię bombardowało co 10 sekund ? Pomyśl o basenie jak o miejscu na medytację i trening. Połączenie tych dwóch rzeczy pozwoli Ci uciec, choć na chwilę od zgiełku codziennego życia.

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…