• slider6

Trenuj w strefie - czyli trening z pulsometrem

Musisz ćwiczyć z odpowiednią intensywnością (w odpowiedniej strefie), aby osiągnąć oczekiwane efekty. Puls jest w miarę dokładnym wskaźnikiem intensywności ćwiczeń, jakie wykonujesz.

Ten program będzie bazował na pulsie. Aby trenować w odpowiedniej strefie musisz znać swoje maksymalne tętno. Wiele czynników będzie wpływało na twój puls maksymalny, wliczając wiek, genetykę, wytrenowanie i zdrowie. Określ swój maksymalny puls wykonując ćwiczenia aż do wyczerpania sił, jednocześnie zapisując swoje tętno. Może to być niebezpieczne i powinno być wykonywane pod okiem dobrego trenera.

Czytaj dalej...

Nowo nawrócony - 6 tyg. plan treningowy dla początkującego plus

trening_triathlon_nogiJesteś aktywny fizycznie, dopiero zacząłeś regularnie trenować? Chciałbyś poprawić swoją kondycję i wystartować w zawodach triathlonowych? Mamy dla Ciebie 6 tygodniowy plan, który pomoże Ci osiągnąć ten cel.

Mamy 4 różne programy treningowe, wymyślone dla 4 różnych typów triatlonistów. Oznacza to, że będziesz musiał wybrać program odpowiadający Twoim potrzebom. Wraz z postępem będziesz przenosił się o poziom wyżej.

Czytaj dalej...

"Wstałem z kanapy" - 8 tygodniowy plan treningowy od zera

wstalemzkanapyDopiero zaczynasz przygodę ze sportem? Mamy dla Ciebie plan treningowy, który pozwoli Ci w ciągu 8 tygodni nabrać kondycji, zgubić zbędny balast i przygotować do pierwszych zawodów triatlonowych na dystansie sprinterskim.

Mamy 4 różne programy treningowe, wymyślone dla 4 różnych typów triatlonistów. Oznacza to, że będziesz musiał wybrać program odpowiadający Twoim potrzebom. Wraz z postępem będziesz przenosił się o poziom wyżej.

Czytaj dalej...

Triathlon - Dystans Olimpijski - 12 tygodniowy plan treningowy

dystansolimpPrzeskok z dystansu sprinterskiego na olimpijski oznacza podwojenie dystansu, lecz z naszym 12 tygodniowym planem nie będzie oznaczał podwójnych kłopotów!

Dystans Olimpijski w triatlonie oznacza podwójne odległości dystansu sprinterskiego. Pływanie, które najczęściej jest w otwartym zbiorniku jest organizowane na dystansie 1500m, trasa rowerowa liczy 40km, następnie 10km biegu do mety. Pianka jest tutaj koniecznością. Nie tylko ze względu na temperaturę, ale również na dodatkową wyporność, którą zapewnia.  Trudności, z jakimi będziesz się zmagał w wodzie to naturalny prąd zbiornika wodnego jak i wzburzona wymachami kończyn woda.

Czytaj dalej...

Przygotowanie do dystansu Sprinterskiego

dystanssprinterskiZapisałeś się na pierwszy wyścig triatlonowy w nowym roku, jednak obawiasz się braku przygotowania i sromotnej klęski? Dla nowicjuszy lepszym wyjściem jest wpasowanie sesji treningowych w wolny czas dnia codziennego, aniżeli nagłe zmienianie stylu życia w radykalny sposób. Ważną rzeczą jest zapamiętanie, że triatlon jest tylko naszym hobby (na razie:)).

Na początku nie należy forsować się wielogodzinnymi sesjami treningowymi. Przyzwyczajmy się do krótszych sesji, które będą sprawiały radość. Nie należy również przejmować się aspektem multitreningowym. Bieganie jest proste- głowa ustawiona w kierunku przeciwnym do drzwi od domu lub biura i można zacząć bieg przed siebie. Pływanie, mimo iż wymaga większego stopnia planowania, generalnie również nie jest stresujące.

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…