• slider6

Banan dla triathlonisty

banan_triathlonBanany są źródłem szybko dostępnej energii, i powinny być uzupełnieniem diety każdego sportowca.

Banany pełnią ważną rolę w diecie wielu sportowców, i nie bez powodu. Zapewniają natychmiastową energię, są smaczne łatwe do zjedzenia i dostępne przez cały rok. Indeks glikemiczny bananów jest zależny od ich dojrzałości. Jest to istotne dla sportowców, którzy chcą, aby glukoza trafiła jak najszybciej do ich krwioobiegu. Mniej dojrzały banan ma niższy indeks glikemiczny, czyniąc go znakomitym pokarmem przed treningowym. Natomiast bardziejdojrzały banan będzie idealny, jako źródło szybkiej energii zaraz po owym treningu.

 

banan

Rozpatrując banany, jako źródło mikroelementów, są one bogate w potas. Ten bardzo ważny elektrolit jest odpowiedzialny za prawidłową pracę serca i balans płynów w organizmie człowieka. Wiele badań wykazało, że pokarm bogaty w potas jest w stanie zapobiegać chorobom serca czy problemami ze zbyt wysokim ciśnieniem. Należy również nadmienić, że banany są doskonałym źródłem witaminy B6 i aminokwasu o nazwie tryptofan. Jest to znakomite połączenie składników. Witamina B6 pomaga w konwersji tryptofanu do poprawiającej nastrój serotoniny. Banany od dawna znane są, jako wspomagacze trawienia. Zawierają spore ilości pektyny i prebiotyków. Te niestrawne węglowodany służą, jako pokarm dla kultur bakterii w jelitach. Regulując tym samym florę bakteryjną. Należy również nadmienić, że aktywne substancje wspomagają regenerację naturalnej osłony żołądka. Tym samym pomagają chronić go przed kwasami żołądkowymi.