• slider6

Burak w diecie triathlonisty

burak triathlon minNajnowsze badania wykazują, że jedzenie bogate w azotany takie jak burak, może znacznie podnieść nasze osiągi.

Ostatnimi czasy w prasie pojawiają się często artykuły o jedzeniu i jego super właściwościach. Rzekome badania wskazują na teoretyczne zalety owych warzyw czy owoców. Po jakimś czasie ekscytacja mija i na celownik trafia, co innego. Jednak z burakiem jest inaczej, wielokrotne badania wskazują, że burak rzeczywiście jest w stanie poprawić nasze osiągi i to w sposób znaczący.

Register to read more...

Kurcze (skurcze) mięśni u triathlonisty

triathlon trening kurczeKurcze mięśni mogą pokrzyżować nawet najlepiej ułożone plany. Postaramy się wyjaśnić przyczyny ich występowania i opiszemy jak sobie z nimi radzić.

Kurcze mięśni mogą obejmować każdy mięsień, ale najczęściej występują w łydkach i mięśniach ud. Kurcze mogą trwać od kilku sekund do 15 minut. Kurcz mięśnia może wystąpić wielokrotnie w jednym miejscu. W cięższych przypadkach kurcze mogą prowadzić do bólu pokurczowego.

Ryzyko występowania kurczy jest najwyższe pod koniec intensywnego lub długiego wysiłku. Przykładowo będzie to biegowa część triathlonu.Wszystko wskazuje na to, że zmęczenie odgrywa tutaj kluczową rolę.

Register to read more...

Odżywianie i nawadnianie podczas zawodów - podstawowa wiedza

triathlon trening odzywianiePrawidłowe odżywianie i suplementacja może dać Ci przewagę podczas wyścigu. Ale jednocześnie nieprawidłowe odżywianie może Cię spowolnić. Wyjaśniamy, co i jak.

Triathloności z natury szukają metod na poprawę swojego czasu. Oprócz treningów, może to być odżywianie. Starannie ułóż swoje menu na okres kilku dni przed zawodami, aby uniknąć problemów żołądkowych. I zachęć swoje ciało do maksymalnej wydolności poprzez sprawdzone sportowe diety. Nie ma tu niestety uniwersalnego rozwiązania, ale generalnie najlepiej trzymać się prostych pokarmów na kilka dni przed zawodami.

Register to read more...

More Articles...