• slider6

Jajka w diecie triathlonisty

jajko triathlon treningPrzez wiele lat jajka posiadały złą reputację z powodu dużej zawartości cholesterolu. Obecnie wiemy, że cholesterol w jajkach nie podnosi poziomu cholesterolu osób regularnie spożywających jajka. Co więcej, jedno tylko jajko zawiera 17 gram białka i pełen zestaw aminokwasów.

Poprzednio uważano, że jajka podnoszą poziom cholesterolu we krwi, który to jest główną przyczyną chorób serca. Kolejnym mitem było to, że cholesterol uważano za tłuszcz. Nic bardziej mylnego. Cholesterol jest lipidem, woskowatą substancją, która ma niewiele wspólnego z tłuszczami. Obecnie naukowcy wiedzą, że cholesterol w jedzeniu nie jest bezpośrednio połączony z poziomem cholesterolu we krwi.

Czytaj dalej...

Jabłka - czyli zdrowy triathlonista

triathlon_jablkoJedno jabłko dziennie powinno być rutyną u triathlonisty. Działa ochronnie na komórki, zmniejsza ciśnienie krwi i zwalcza wiele chorób.

Jabłka są ulubionym owocem w gospodarstwach domowych. Są niezastąpionym źródłem polifenoli – z tego też względu jabłka cieszą się zainteresowaniem specjalistów ds. zdrowia i żywienia.

Czytaj dalej...

Banan dla triathlonisty

banan_triathlonBanany są źródłem szybko dostępnej energii, i powinny być uzupełnieniem diety każdego sportowca.

Banany pełnią ważną rolę w diecie wielu sportowców, i nie bez powodu. Zapewniają natychmiastową energię, są smaczne łatwe do zjedzenia i dostępne przez cały rok. Indeks glikemiczny bananów jest zależny od ich dojrzałości. Jest to istotne dla sportowców, którzy chcą, aby glukoza trafiła jak najszybciej do ich krwioobiegu. Mniej dojrzały banan ma niższy indeks glikemiczny, czyniąc go znakomitym pokarmem przed treningowym. Natomiast bardziejdojrzały banan będzie idealny, jako źródło szybkiej energii zaraz po owym treningu.

Czytaj dalej...

Kawa a triathlon

triathlon_kawaKofeina jest najbardziej rozpowszechnionym stymulantem na świecie. Jakie korzyści może Ci przynieść dobra filiżanka kawy, jeśli chodzi o trening?

Kofeina jest najczęściej używanym stymulantem na świecie. Pomijając negatywny wydźwięk słowa „stymulant”.  Wbrew opiniom kofeina bardzo pozytywnie wpływa na organizm człowieka. Już mała filiżanka kawy podnosi naszą koncentrację, zmienia nastrój i przede wszystkim podnosi naszą zdolność do wysiłku. Regularne spożywanie filiżanki kawy każdego ranka zmniejsza ryzyko występowania wielu chorób, w tym cukrzycy i Parkinsona.

Czytaj dalej...

Waga Startowa

By osiągnąć swe cele, nie należy tylko trenować - potrzebna jest dieta zwiększająca efekt treningu. Gdy zmniejszenie tkanki tłuszczowej jest głównym celem, sportowiec musi rozważyć dwie rzeczy: dietę i trening. Najlepszy czas na zrzucenie wagi to zima (gdy natężenie treningów jest wysokie a intensywność niska), ale możesz to równie dobrze robić podczas każdej pory roku z treningiem wytrzymałościowym, który jest najlepszy na zrzucenie wagi. Jest nawet bardziej efektywne w połączeniu z treningiem oporowym i dobrym planem odżywiania. Jeżeli walczysz o zmniejszenie tkanki tłuszczowej, na Twoim planie „mucha siąść nie może”.

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…