• slider6
  • START

Jak poprawić prędkość pływania?

basen kraul1Osiąganie prędkości w wodzie nie jest wcale tak trudne jak fizyka jądrowa. Jest to efekt dwóch prostych czynników, które mogą być doskonalone wraz  z lepszą techniką, mniejszym oporem i zwiększeniem siły i wytrzymałości.

Długość ruchu:

Jest określony jako liczba metrów przepłyniętych podczas jednego cyklu. Zmniejszenie liczby cykli potrzebnych do przepłynięcia jednego basenu powoduje poprawę tego elementu. Niektóre elementy treningu mogą wpłynąć na poprawę tego elementu, w tym pływanie pod wodą i umiejętna praca nóg. Oczywiście jest kilka innych sposobów na poprawienie długości jednego cyklu:
- Poprawa pozycji w wodzie. Im bardziej płaska i wyciągnięta pozycja tym mniej ruchów potrzebujemy do przepłynięcia jednego basenu
- Techniczne prowadzenie ręki od włożenia aż do kolejnego ruchu. Umiejętne prowadzenie ręki wzdłuż bioder pozwala zmniejszyć opory płynięcia, a także zwiększyć bezpośrednio prędkość
-Prosty nadgarstek pod wodą i wysoki łokieć również pozwolą ograniczyć ilość ruchów.

Kadencja:

Jest liczbą pojedynczych pociągnięć ręką w  czasie 60 sekund. Można ją obliczyć za pomocą nowoczesnych urządzeń treningowych, bądź też za pomocą stopera. Test najlepiej przeprowadzić z pomocą osoby stojącej na brzegu basenu.  Najprostszą metodą jest policzenie, ile ruchów ręką wykonujemy w ciągu 15 sekund i pomnożyć tę liczbę przez cztery. Urządzenia takie jak Finis Tempo Trainer mogą uprościć treningi kadencji. Spróbuj tych trzech metod.
- Ustaw tempo na poziomie obecnej kadencji i staraj się uzyskać mniej ruchów podczas każdego basenu.
- Ustaw tempo na poziomie wyższym  i spróbuj utrzymać obecną ilość ruchów nie zwiększając kadencji.
- Nagraj najszybciej pokonywane przez Ciebie 100m, z różną kadencją. Obserwuj , jaka kadencja pozwala Ci osiągnąć najszybszy czas na 100m.

Połączenie szybkości i kadencji:

jest kolejnym sposobem na znalezienie szybkości i odpowiedniej kadencji, która jest najbardziej efektywna dla Ciebie. Ćwiczenie łączy w sobie liczbę cykli i liczbę sekund potrzebnych do przepłynięcia 50m. Na przykład, zawodnik, który wykonuje 35 ruchów i pływa 45 sekund ma wynik 80. Przepłyń od 4-6 x 50m i spróbuj za każdym razem obniżyć swój wynik.