Zalety treningu szybkościowego na bieżni tartanowej
  • slider6
  • START
  • Bieganie
  • Zalety treningu szybkościowego na bieżni tartanowej

Zalety treningu szybkościowego na bieżni tartanowej

triathlon trening biegi po tartanieCzy powinniśmy wykonywać treningi szybkościowe na bieżni tartanowej? Jakie są zyski z takich treningów? Czy musimy używać butów z kolcami? Poniżej postaramy się odpowiedzieć na te i inne pytania. Trening szybkościowy jest efektywną drogą do poprawy osiągów podczas biegania.

Bieżnia tartanowa jest idealnym miejscem na takie treningi, jest płaska i łatwo jest nam określić przebyty dystans. Na bieżni będzie nam o wiele łatwiej mierzyć postępy. Treningi na bieżni będą również bardzo efektywne, gdyż wkładamy w nie bardzo duży wysiłek w stosunkowo niewielkim okresie czasu. Szybkie bieganie zwiększa siłę mięśni, pomaga organizmowi przyzwyczaić się do niedoborów tlenu i obecności kwasu mlekowego w mięśniach.

Aby biegać szybko musisz być w dobrej formie, a więc szybkie bieganie poprawi Twoje ogólne predyspozycje biegowe. Aby mieć ułatwiony dostęp do bieżni warto się zapisać do klubu lekkoatletycznego. Będziesz miał wtedy możliwość treningu z innymi sportowcami. Będzie to na pewno ciekawsze i bardziej motywujące. Kolce nie są niezbędne, wystarczą Ci lekkie buty startowe.

triathlon trening biegi po tartanie 1

Przykładowe treningi:

Dobra rozgrzewka jest niezbędna. 5-10min joggingu następnie seria dynamicznych ćwiczeń i na koniec bieg z rosnącym aż ponad startowe tempem. Standardowe sesje wytrzymałościowe przewidują regenerację w formie joggingu. Długość interwałów może się wahać od 200m do 2km. Przykładowe 30min ćwiczenie to 10x400m(45s joggingu pomiędzy); 5x1000m(60s joggingu); 4x2km tempem jak na 10km (90s joggingu).