Bieganie
  • slider6

Ocena i analiza postępów

bieg-po-stadionieDla każdego triathlonisty, dzień wyścigu jest ostatecznym sprawdzianem miesięcy treningu i przygotowań. Jak w każdej innej dziedzinie życia, warto jest analizować swoje postępy po drodze do celu. Dodatkowo możemy zidentyfikować obszary wymagające poprawy i rozwoju. To wszystko pozwoli nam stanąć na linii startu w pełni sił i ze świadomością naszych własnych możliwości. Po wielu tygodniach treningów z pewnością poprawisz swój poziom sprawności, ale żeby wiedzieć dokładnie, na co Cię stać w dniu wyścigu, ważne jest, aby po drodze kilkakrotnie sprawdzać swoją formę.

Czytaj dalej...

Zbieganie - trening siły i szybkośći

bieg dol 100x100Gdy Izaak Newton zdefiniował pojęcie prawa grawitacji, stwierdzając, że "to, co porusza się w górę musi również spaść," pewnie nie miał na myśli prowadzenia treningów, ale sama zasada ma zastosowanie, gdy trenujemy do wyścigów z pofałdowanym profilem trasy.

Czytaj dalej...

Pólmaraton wczesną wiosną - przygotowanie triathlonisty

maraton100Zimowy okres jest wspaniałą okazją do położenia nacisku na jeden z elementów ćwiczeń oraz jego ulepszenie. Jeśli w swoim treningu skupisz się na półmaratonach, w przyszłych startach w zawodach triatlonowych poczujesz się lepszym biegaczem. Jest kilka półmaratonów w polsce organizowanych wiosną np.: Półmatraton Ślężański 23.03, Krakowski Półmaraton Marzanny 23.03, Półmaraton Warszawski 30.03 czy Poznań Półmaraton który odbywa się 06 kwietnia. Zapisz się więc na nie jak najszybciej. W ten sposób wyznaczysz sobie ważny cel, do którego będziesz dążyć oraz uwolnisz ukrytego w sobie biegacza.

Czytaj dalej...

Czy powinniśmy startować w maratonie poza sezonem?

Trening do maratonu może być dobrą motywacją do przebrnięcia przez jesienno-zimowe miesiące, ale biorąc pod uwagę duże ryzyko kontuzji musisz mieć czas na odpoczynek po okresie startowym. Poniższe wskazówki pomogą Ci podjąć decyzję czy powinieneś wystartować albo czy powinieneś dalej odpoczywać i pójść na jogę.

Czytaj dalej...

Ekomomia biegu- czyli jak biegać efektywniej

ekonomia biegu minZużywaj mniej energii do szybszego biegu. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, które zwiększą efektywność Twojego biegu. Nie wszyscy jesteśmy urodzonymi biegaczami światowej klasy z długimi kończynami i szczupłymi ciałami, ale możemy wyciągnąć maksimum z tego, co posiadamy poprzez polepszenie techniki biegu. Stosuj się do poniższych 5 punktów, aby biegać efektywniej.

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…