• slider6

Biegaj po górkach - 5 tygodniowy plan poprawy siły i techniki

bieg_gorka Wczesne przedsezonowe przygotowania nie polegają tylko na wybieganiu kilometrów. Budowanie bazy tlenowej jest ważne, ale siła i technika są również bardzo istotne w tym okresie. To jest idealny czas do pracy nad specyficznymi aspektami. Czy chcesz biec szybciej po zmianie z roweru? Chciałbyś biec jak na „świeżych nogach” podczas triatlonu? Ten pięcio tygodniowy program pomoże Ci zbudować siłę i technikę jakże potrzebną do tego typu wysiłku.

Zalety:
·    Górki budują siłę. Biegnąc pod górę musisz przezwyciężać dodatkowo siłę grawitacji.
·    Bieganie po górkach zwiększa wytrzymałość mięśni łydek i ud. Owocuje to lepszą stabilnością ciała podczas biegu.
·    Trening pod zwiększonym obciążeniem jak podbiegi uczyni cię twardszym i wytrzymalszym podczas wyścigu.

Czytaj dalej...

Bieganie zimą - fakty i mity

zimanogiBieganie w czasie zimy rodzi wiele ciekawych pytań, postaramy się na nie odpowiedzieć.

Bieganie zimą spala więcej kalorii?

Niestety, ale musisz odłożyć te frytki. Jeżeli nie biegasz w głębokim śniegu lub błocie nie spalasz więcej kalorii niż w innym sezonie. Oczywiście, badania pokazują, że bieganie w ciężkich i grubych ubraniach przyczynia się do spalania większej ilości kalorii. Ale przez ciężkie ubrania rozumie się wojskowe buty, plecak i resztę ekwipunku. Nie zalicza się do nich Twój termoaktywny softshell z jonami srebra :).

Czytaj dalej...

Posezonowe treningi biegowe

IMG_4620Urozmaicaj teren, lokalizację i tempo, aby osiągnąć dobre rezultaty i utrzymać motywację na wysokim poziomie. Stosując się do poniższych porad osiągniesz efekty minimalnym nakładem czasu.

1. Zawody biegowe

Zimowy kalendarz jest pełen zawodów terenowych , które mogą urozmaicić twój trening. Trenujesz na Ironman’a w przyszłym roku? Startuj w dłuższych wyścigach, aby popracować nad wytrzymałością. Celujesz w sprinty i dystanse olimpijskie? Krótkie wyścigi przełajowe będą idealne, aby wypracować formę bez męczenia nóg 10km biegami po asfalcie.

Czytaj dalej...

Szybsze 10km biegu w 1,5 miesiąca.

bieg1Odetnij 3 minuty od Twojego normalnego czasu na 10 km w zaledwie 42 dni. „Nie da rady”, możemy usłyszeć płacz wielu z Was. Nawiązując do slangu pokerowego, jeżeli nie ma się dobrego rozdania, zawsze miło jest mieć asa w rękawie. Czyż nie byłoby świetnie, gdyby tym asem była umiejętność szybkiego biegania zaraz po solidnych czasach osiągniętych w pływaniu i jeździe na rowerze? Wraz z poczuciem siły i pewnością siebie masz pełną świadomość, że zawsze dasz radę dobiec do mety i finiszować w dobrym czasie, niezależnie od tego co stało się wcześniej na rowerze czy w wodzie.

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…