• slider6

Przygotowawczy trening interwałowy od Irock Triathlon Zielona Góra

triathlon trening i rock interwałyWielu z nas po zakończonym sezonie triathlonowym przechodzi w stan letargu, daje odpocząć zmęczonym mięśniom, by zimą rozpocząć przygotowania do kolejnego sezonu. Istnieje jednak grupa ludzi, którzy kontynuują pracę nad formą, ponieważ jesień jest czasem duathlonów, oraz imprez biegowych. Poniżej przedstawiamy przykładowy trening interwałowy, który powinien być wykonywany 10-3 tyg przed biegiem do którego się przygotowujemy(wg Jacka Danielsa), którego celem jest praca nad zwiększeniem VDOT. Przedstawione czasy odnoszą się do VDOT 63.

Czytaj dalej...

Biegaj jak elita - trening psychiki

triathlon trening mentalny 1 Silna psychika – to zdolność do spokojnego i trzeźwego myślenia w niesprzyjających warunkach. To również zdolność do podejmowania dobrych decyzji pod presją. Występuje naturalnie u niewielkiej liczby sportowców, reszta musi ją wypracować. Szczęśliwie każdy może wypracować u siebie silną psychikę.

A kiedy już to zrobi, szybko poczuje różnicę. Szczególnie pomocne będzie to podczas biegu, najbardziej wymagającej psychicznie dyscypliny w triathlonie. Jeśli często prowadzisz ze sobą monolog, czy dasz radę, czy jesteś wystarczająco dobry przyda Ci się lekki trening psychologiczny. Zwiększy on zarówno radość z uprawianego sportu jak i polepszy osiągi.

Czytaj dalej...

Zalety treningu szybkościowego na bieżni tartanowej

triathlon trening biegi po tartanieCzy powinniśmy wykonywać treningi szybkościowe na bieżni tartanowej? Jakie są zyski z takich treningów? Czy musimy używać butów z kolcami? Poniżej postaramy się odpowiedzieć na te i inne pytania. Trening szybkościowy jest efektywną drogą do poprawy osiągów podczas biegania.

Bieżnia tartanowa jest idealnym miejscem na takie treningi, jest płaska i łatwo jest nam określić przebyty dystans. Na bieżni będzie nam o wiele łatwiej mierzyć postępy. Treningi na bieżni będą również bardzo efektywne, gdyż wkładamy w nie bardzo duży wysiłek w stosunkowo niewielkim okresie czasu. Szybkie bieganie zwiększa siłę mięśni, pomaga organizmowi przyzwyczaić się do niedoborów tlenu i obecności kwasu mlekowego w mięśniach.

Czytaj dalej...

Marathon triathlonowy - przygotowanie i strategia

triathlon biegMaraton Ironman nie jest taki sam jak zwyczajny maraton. W tym wyścigu Twoje osiągi będą zależały od tego jak dobrze poradziłeś sobie z 3,8km pływania i 180km jazdy na rowerze. Co więc potrzeba, aby przebiec maraton ironman?

Tak jak w normalnym maratonie, trening, planowanie, odżywanie, tempo i strategie mentalne. Wszystko to musi być brane pod uwagę, ale tym razem w kontekście multisportowego wyścigu.

Czytaj dalej...

Jak poprawić szybkość biegu

bieg gorka1Wiosna jest okresem w którym powinieneś przejść do cięższych treningów tak, aby zwiększyć swoją prędkość w czasie wyścigu. Ale nie rób tego gwałtownie, gdyż może to doprowadzić do kontuzji.

W czasie zimy trenowaliśmy w niskiej intensywności aby rozwinąć baze tlenową. Ale jeżeli będziemy kontynuowali treningi z niską intensywnością będziemy dobrzy w bieganiu na dużą odległość ale z niską prędkością. Teraz więc jest czas na budowę prędkości na aerobowym fundamencie zbudowanym zimą. Oznacza to wydłużenie treningów i dodanie kilku ćwiczeń o wysokiej intensywności. Jak wiemy, bieganie jest najbardziej kontuzyjną dyscypliną w triathlonie. Dlatego też musimy być wyjątkowo ostrożni podnosząć intensywność ćwiczeń.

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…