• slider6

Trening zimą. Zalety biegania na bieżni

bieg na bieżni 100x100W momencie nadejścia zimy, bardzo dobrym rozwiązaniem może być wplatanie treningu na bieżni do swojego planu treningowego. Oczywiście każdy z nas ma świadomość, że bieganie na bieżni to nie to samo co bieganie na świeżym powietrzu. Brak zmieniającego się otoczenia, bieganie w miejscu bez wiatru we włosach może być nużące ale bieganie w pomieszczeniach może mieć wymierne efekty dla Twojej formy i wytrzymałości podczas nadchodzącego sezonu.

Czytaj dalej...

Idealne tempo biegowe, a wynik w triathlonie

tempo 100x100Po przejściu do biegu, łatwo o stwierdzenie, że większość triathlonu mamy już za sobą. Jednakże bieg to etap w, którym najbardziej prawdopodobne jest stracenie energii i spotkanie tzw. ściany. Nawet podczas triathlonów na krótkich dystansach pokonanie ostatnich kilometrów całkowicie bez energii może okazać się długą i monotonną podróżą. Istnieje wiele powodów przez, które możesz mieć problem z ukończeniem biegu z założonym tempem ale jest kilka zasad dzięki którym możemy zminimalizować to ryzyko.

Czytaj dalej...

Czy trening biegowy powinien być oparty o czas czy dystans?

zegarek biegowyTreningi oparte na czasie i dystansie mogą posiadać zupełnie różne funkcje. Trening oparty na czasie może wpływać na inne cechy motoryczne w stosunku do treningu opartego o dystans. W powyższym artykule zastanowimy się, którą opcję treningu powinniśmy wybrać by stać się lepszymi biegaczami, triathlonistami.

Czytaj dalej...

Poranne bieganie - zaprzyjaźnij się ze świtem

bieg-noc100Zapewne wiesz, że trening rano to najlepszy sposób, aby wpasować triathlon w swoje życie. Kłopot w tym, że o wiele przyjemniej jest zostać w łóżku kolejną godzinę.

Dobrym wytłumaczeniem tego, że jest Ci ciężko, jest rytm dobowy Twojego organizmu, kontrolowany przez wewnętrzny "zegar biologiczny". W skrócie poranne treningi oznaczają zmuszenie swojego organizmu do pracy kiedy on daje Ci sygnał, że chce zostać w domu. Dodatkowo temperatura naszego ciała jest niższa, a poziom hormonów działa przeciwko wyjściu na trening. To wcale nie znaczy, że trzeba zrezygnować z wyjścia na trening.

Czytaj dalej...

Przerwij rutynę biegową

stadion46100Chyba nie ma sportowca na świecie , który nie chciałby z roku na rok rozwijać się i osiągać lepszych wyników podczas startów. Często okazuje się jednak, że chcąc uzyskać cel zatracamy się w rutynie treningowej i wcale się nie rozwijamy. Czy znacie ten problem? Być może jesteście właśnie takim przypadkiem, który czuje, że brakuje mu bodźców i nowych składników treningu do wykonywania. Rozwiązaniem może być manipulowanie podstawowymi elementami, lub założeniami treningowymi takimi jak objętość, częstotliwość, intensywność i czas trwania.

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…