• slider6
  • START

Zalety treningu szybkościowego na bieżni tartanowej

triathlon trening biegi po tartanieCzy powinniśmy wykonywać treningi szybkościowe na bieżni tartanowej? Jakie są zyski z takich treningów? Czy musimy używać butów z kolcami? Poniżej postaramy się odpowiedzieć na te i inne pytania. Trening szybkościowy jest efektywną drogą do poprawy osiągów podczas biegania.

Bieżnia tartanowa jest idealnym miejscem na takie treningi, jest płaska i łatwo jest nam określić przebyty dystans. Na bieżni będzie nam o wiele łatwiej mierzyć postępy. Treningi na bieżni będą również bardzo efektywne, gdyż wkładamy w nie bardzo duży wysiłek w stosunkowo niewielkim okresie czasu. Szybkie bieganie zwiększa siłę mięśni, pomaga organizmowi przyzwyczaić się do niedoborów tlenu i obecności kwasu mlekowego w mięśniach.

Czytaj dalej...

Rower triathlonowy Fuji D6 1.5 - Test

fuji d6Do naszej redakcji trafił na testy ostatnimi czasy rower triathlonowy Fuji D6 1.5. Poniżej postaramy się przedstawić jego wady i zalety.

 Firma Fuji została utworzona w 1899 roku w Japonii. Rowery triathlonowe Fuji znane są z ich wyjątkowej aerodynamiki, a więc możemy się spodziewać wielu rozwiązań „oszukujących wiatr". Są one wystarczające, aczkolwiek mile widziana byłaby tu wymiana na aerodynamiczne karbonowe koła. Waga jak na rower triathlonowy, gdzie aerodynamika jest najważniejszym czynnikiem jest również przyzwoita waga.

Czytaj dalej...

O czym pamiętać przed zawodami - planowanie i organizacja

organizacja triathlonNie ważne jak mocno trenujesz, bez dobrej organizacji i zarządzania klęska na zawodach jest nieunikniona. Najlepsi triathloniści mają ściśle ułożony plan treningowy i wyścigowy, ci najsłabsi długą listę DNF’ów i wymówek…

Aby być dobrym triathlonistą musisz być zorganizowany. Pamiętaj, aby często sprawdzać i dbać o sprzęt. Pęknięty pasek od okularów, dziurawa dętka czy brak jednego buta mogą zamienić Twoje miejsce na podium na DNF (DID NOT FINISHED) przy Twoim nazwisku. Codzienny trening oznacza monitorowanie i uzupełnianie części zapasowych. Zawsze zadawaj sobie pytanie…

Czytaj dalej...

Zawody - walcz o jak najlepszą pozycję!

triathlon trening zawodyAmatorski triathlon w Polsce rozwinął się jak nigdy wcześniej, wzrosła również konkurencja wśród amatorów. Nieważne czy walczysz o pierwszą dziesiątkę, pierwszą 100 czy też z kolegami, każda sekunda się liczy.

Szczególnie, gdy popatrzymy na coraz to lepsze czasy zawodników w kraju. Poniżej prezentujemy klika cennych rad i sposobów jak zgubić konkurencję i urwać cenne sekundy, aby przesunąć się w górę tabeli wyników i wygrać z samym sobą.

Czytaj dalej...

Odżywianie i nawadnianie podczas zawodów - podstawowa wiedza

triathlon trening odzywianiePrawidłowe odżywianie i suplementacja może dać Ci przewagę podczas wyścigu. Ale jednocześnie nieprawidłowe odżywianie może Cię spowolnić. Wyjaśniamy, co i jak.

Triathloności z natury szukają metod na poprawę swojego czasu. Oprócz treningów, może to być odżywianie. Starannie ułóż swoje menu na okres kilku dni przed zawodami, aby uniknąć problemów żołądkowych. I zachęć swoje ciało do maksymalnej wydolności poprzez sprawdzone sportowe diety. Nie ma tu niestety uniwersalnego rozwiązania, ale generalnie najlepiej trzymać się prostych pokarmów na kilka dni przed zawodami.

Czytaj dalej...

Taktyka pływania w wodach otwartych

plywanie w wodach otwartychPływanie w otwartych wodach może być najbardziej ekscytującym a zarazem najtrudniejszym elementem triathlonu. Postaramy się udowodnić, że wcale nie jest to takie trudne. Przedstawimy porady zarówno dla początkujących pływaków jak i dla sportowców dłużej uprawiających triathlon.

Bez względu na Twój poziom zaawansowania, najszybszą drogą do poprawy wyników jest trening specyficzny pod kątem triathlonu. Możesz biegać i jeździć na rowerze w podobnych warunkach, jakie będą panowały na wyścigu, lecz nie jest to takie łatwe w przypadku pływania. Większość treningów pływackich ma miejsce na basenie. Dlatego powinieneś korzystać z każdej możliwości pływania w otwartym zbiorniku. Kiedy masz taką sposobność, pamiętaj o środkach ostrożności, niech przynajmniej jedna osoba Cię obserwuje. Staraj się nie wykonywać treningów powyżej swoich możliwości. Pływanie w otwartym zbiorniku może być niebezpieczne jeśli podejdziemy do niego bez należnego respektu.

Czytaj dalej...

Marathon triathlonowy - przygotowanie i strategia

triathlon biegMaraton Ironman nie jest taki sam jak zwyczajny maraton. W tym wyścigu Twoje osiągi będą zależały od tego jak dobrze poradziłeś sobie z 3,8km pływania i 180km jazdy na rowerze. Co więc potrzeba, aby przebiec maraton ironman?

Tak jak w normalnym maratonie, trening, planowanie, odżywanie, tempo i strategie mentalne. Wszystko to musi być brane pod uwagę, ale tym razem w kontekście multisportowego wyścigu.

Czytaj dalej...

12 tygodni do zawodów - systematyczność kluczem do sukcesu

triathlon trening 12tygNajgorszą rzeczą dla poważnego sportowca są pominięte treningi. Trudno ścigać się, jeśli masz wiele zer w swoim kalendarzu treningów.

Dbanie o regularność treningów jest bardzo ważne w okresie budowy, 12 tygodni przed Twoim najważniejszym wyścigiem. Nie możesz sobie teraz pozwolić na krok w tył. Odzyskiwanie kondycji w ciągu ostatnich 12 tygodni jest bardzo trudne głównie ze względu na brak czasu.

Czytaj dalej...

Jak poprawić szybkość biegu

bieg gorka1Wiosna jest okresem w którym powinieneś przejść do cięższych treningów tak, aby zwiększyć swoją prędkość w czasie wyścigu. Ale nie rób tego gwałtownie, gdyż może to doprowadzić do kontuzji.

W czasie zimy trenowaliśmy w niskiej intensywności aby rozwinąć baze tlenową. Ale jeżeli będziemy kontynuowali treningi z niską intensywnością będziemy dobrzy w bieganiu na dużą odległość ale z niską prędkością. Teraz więc jest czas na budowę prędkości na aerobowym fundamencie zbudowanym zimą. Oznacza to wydłużenie treningów i dodanie kilku ćwiczeń o wysokiej intensywności. Jak wiemy, bieganie jest najbardziej kontuzyjną dyscypliną w triathlonie. Dlatego też musimy być wyjątkowo ostrożni podnosząć intensywność ćwiczeń.

Czytaj dalej...

7 jednogodzinnych treningów typowo triathlonowych

triathlon trening 1hPrzedstawione poniżej ćwiczenia są opracowane specjalnie do treningu triathlonistów. Zakładka jest klasycznym triathlonowym ćwiczeniem polegającym na ogół na sesji rowerowo biegowej.

Główną ideą jest przyzwyczajenie Twojego ciała do szoku spowodowanego zmianą rodzaju wysiłku w krótkim czasie. Umiejętności zmian są także wzięte pod uwagę, również triathlonowe treningi pływackie.

Czytaj dalej...

12 godzinnych treningów rowerowych dla triathlonistów

triathlon trening szosaWiększość z przedstawionych ćwiczeń przygotowana jest pod trenażer lub rower spinningowy, ponieważ przygotowanie się do jazdy na zewnątrz trwającej krócej niż godzinę jest niepraktyczne.

Pomiar mocy zdecydowanie pomaga w określeniu intensywności tych ćwiczeń. Jeśli takiego nie posiadasz, wystarczy Ci pulsometr. Tylko pamiętaj o tym, że wraz ze wzrostem temperatury ciała wzrośnie również Twój puls. Do każdego ćwiczenia zalecana jest rozgrzewka trwająca 10-15 minut, chyba, że jest ona wyszczególniona w ćwiczeniu.

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…