• slider6
  • START

Twoja perfekcyjna sesja treningowa na basenie

basen naukaCzy kiedykolwiek zastanawiałeś się dlaczego nie pływasz szybciej mimo nieskończonej liczby przepłyniętych długości basenu? Najprawdopodobniej jest tak dlatego, że skupiasz się na dystansie a nie na prędkości. Już nie długo… Opiszemy poniżej jak powinny wyglądać treningi szybkości na basenie i zwrócimy uwagę na kluczowe aspekty.

Po pierwsze musisz na każdym treningu mieć cel. Wtedy możesz zacząć planować treningi według wzorca: rozgrzewka, rosnące tempo, główne ćwiczenie, malejące tempo, ochłonięcie.

Czytaj dalej...

Utrzymanie wysokiej formy w końcówce sezonu startowego

triathlon miniatura11Utrzymanie formy albo nawet osiągnięcie szczytu formy w późnym okresie sezonu może być bardzo trudne. Większość sportowców zaczyna obniżać swoje oczekiwania na wyścigach w końcówce sezonu.

Problem leży głównie w tym, że sezon przedłuża się do września, a nawet października, jeśli planujemy start w duathlonach. Zanim, więc zaczniesz skreślać kolejne zawody ze swojego kalendarza mamy dla Ciebie kilka rad jak utrzymać kondycję i motywację na samym końcu sezonu.

Czytaj dalej...

Regeneracja - kluczowa sprawa dla triathlonisty

regeneracja triathlon treningRegeneracja po ciężkim treningu jest bardzo ważna. Ale pamiętajmy, że nie powinno to być bezczynne leżenie na kanapie.

Regeneracja jest niedoceniana przez wielu sportowców. Jest wiele strategii, technik i produktów, które możesz zastosować dla szybszej regeneracji. Szybsza regeneracja oznacza szybszy powrót do treningów. Warto tu wspomnieć o zjawisku superkompensacji, polega ono na odbudowie przez organizm ubytków energetycznych ponad stan pierwotny, umożliwiając cięższy trening po pełnej regeneracji. Oczywiście część metod działa szybciej, inne wolniej. Przedstawimy poniżej 19 sposobów na przyspieszenie regeneracji. Pierwsze 10 z nich jest kluczowe.

Czytaj dalej...

Burak w diecie triathlonisty

burak triathlon minNajnowsze badania wykazują, że jedzenie bogate w azotany takie jak burak, może znacznie podnieść nasze osiągi.

Ostatnimi czasy w prasie pojawiają się często artykuły o jedzeniu i jego super właściwościach. Rzekome badania wskazują na teoretyczne zalety owych warzyw czy owoców. Po jakimś czasie ekscytacja mija i na celownik trafia, co innego. Jednak z burakiem jest inaczej, wielokrotne badania wskazują, że burak rzeczywiście jest w stanie poprawić nasze osiągi i to w sposób znaczący.

Czytaj dalej...

Biegaj jak elita - trening psychiki

triathlon trening mentalny 1 Silna psychika – to zdolność do spokojnego i trzeźwego myślenia w niesprzyjających warunkach. To również zdolność do podejmowania dobrych decyzji pod presją. Występuje naturalnie u niewielkiej liczby sportowców, reszta musi ją wypracować. Szczęśliwie każdy może wypracować u siebie silną psychikę.

A kiedy już to zrobi, szybko poczuje różnicę. Szczególnie pomocne będzie to podczas biegu, najbardziej wymagającej psychicznie dyscypliny w triathlonie. Jeśli często prowadzisz ze sobą monolog, czy dasz radę, czy jesteś wystarczająco dobry przyda Ci się lekki trening psychologiczny. Zwiększy on zarówno radość z uprawianego sportu jak i polepszy osiągi.

Czytaj dalej...

Kurcze (skurcze) mięśni u triathlonisty

triathlon trening kurczeKurcze mięśni mogą pokrzyżować nawet najlepiej ułożone plany. Postaramy się wyjaśnić przyczyny ich występowania i opiszemy jak sobie z nimi radzić.

Kurcze mięśni mogą obejmować każdy mięsień, ale najczęściej występują w łydkach i mięśniach ud. Kurcze mogą trwać od kilku sekund do 15 minut. Kurcz mięśnia może wystąpić wielokrotnie w jednym miejscu. W cięższych przypadkach kurcze mogą prowadzić do bólu pokurczowego.

Ryzyko występowania kurczy jest najwyższe pod koniec intensywnego lub długiego wysiłku. Przykładowo będzie to biegowa część triathlonu.Wszystko wskazuje na to, że zmęczenie odgrywa tutaj kluczową rolę.

Czytaj dalej...

Frydman Triathlon

frydman triathlonFrydman, k/ Nowego Targu 29.06.2014 Dystanse: Olimpijski (1,5/40/10), Sprinterski (0,75 / 20 / 5 ), Mini (dla dzieci 0,1 / 2,5 / 0,5) - jedyne zawody triathlonowe organizowane w Małopolsce.

Czytaj dalej...

Zalety treningu szybkościowego na bieżni tartanowej

triathlon trening biegi po tartanieCzy powinniśmy wykonywać treningi szybkościowe na bieżni tartanowej? Jakie są zyski z takich treningów? Czy musimy używać butów z kolcami? Poniżej postaramy się odpowiedzieć na te i inne pytania. Trening szybkościowy jest efektywną drogą do poprawy osiągów podczas biegania.

Bieżnia tartanowa jest idealnym miejscem na takie treningi, jest płaska i łatwo jest nam określić przebyty dystans. Na bieżni będzie nam o wiele łatwiej mierzyć postępy. Treningi na bieżni będą również bardzo efektywne, gdyż wkładamy w nie bardzo duży wysiłek w stosunkowo niewielkim okresie czasu. Szybkie bieganie zwiększa siłę mięśni, pomaga organizmowi przyzwyczaić się do niedoborów tlenu i obecności kwasu mlekowego w mięśniach.

Czytaj dalej...

Rower triathlonowy Fuji D6 1.5 - Test

fuji d6Do naszej redakcji trafił na testy ostatnimi czasy rower triathlonowy Fuji D6 1.5. Poniżej postaramy się przedstawić jego wady i zalety.

 Firma Fuji została utworzona w 1899 roku w Japonii. Rowery triathlonowe Fuji znane są z ich wyjątkowej aerodynamiki, a więc możemy się spodziewać wielu rozwiązań „oszukujących wiatr". Są one wystarczające, aczkolwiek mile widziana byłaby tu wymiana na aerodynamiczne karbonowe koła. Waga jak na rower triathlonowy, gdzie aerodynamika jest najważniejszym czynnikiem jest również przyzwoita waga.

Czytaj dalej...

O czym pamiętać przed zawodami - planowanie i organizacja

organizacja triathlonNie ważne jak mocno trenujesz, bez dobrej organizacji i zarządzania klęska na zawodach jest nieunikniona. Najlepsi triathloniści mają ściśle ułożony plan treningowy i wyścigowy, ci najsłabsi długą listę DNF’ów i wymówek…

Aby być dobrym triathlonistą musisz być zorganizowany. Pamiętaj, aby często sprawdzać i dbać o sprzęt. Pęknięty pasek od okularów, dziurawa dętka czy brak jednego buta mogą zamienić Twoje miejsce na podium na DNF (DID NOT FINISHED) przy Twoim nazwisku. Codzienny trening oznacza monitorowanie i uzupełnianie części zapasowych. Zawsze zadawaj sobie pytanie…

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…