• slider6
  • START

Przejście z jednej dyscypliny na triathlon: Bieganie

biegaczWielu biegaczy zaczyna swoją przygodę z triathlonem po przewlekłej, frustrującej biegowej kontuzji. Rozpoczęcie przygody z tą dyscypliną w ten sposób jest bardzo popularne, ponieważ pozwala zachować ducha rywalizacji, a jednocześnie ogranicza negatywne bodźce wpływające na organizm podczas biegania. Oczywiście wielu biegaczy po prostu chce spróbować czegoś innego i oni również zaczynają przygodę z triathlonem.

Czytaj dalej...

6 tygodniowy plan wprowadzający do dystansu 1/2 Ironman

Offseason trainingWiększość z nas ma już za sobą okres tzw. roztrenowania, który dla jednych był okresem całkowitego rozbratu z treningami, dla innych okresem lekkich treningów bez planowania i stosowania się do wytycznych. Przedstawiony przez nas plan pozwoli Ci zbudować odpowiednią wytrzymałość i bazę do dalszego planowania treningów na dystansie ½ Ironman.

Czytaj dalej...

Trening siłowy w triathlonie - Mity i Fakty

silownia w triathlonie1Z pewnością wielu z was zadaje sobie pytanie czy przy tak dużej objętości treningowej w dyscyplinie jaką jest triathlon warto i powinno się stosować trening siłowy jako dodatkową jednostkę. Trening siłowy może poprawić twoją formę triathlonową i zapobiec urazom - ale bardzo łatwo jest popełnić wiele błędów prowadzących nas w złym kierunku.

Czytaj dalej...

Trening kolarski jesieną. Spróbuj czegoś innego

kolarstwo jesieniaPlanowanie treningu kolarskiego jesienią w naszych warunkach klimatycznych z pewnością może sprawić wiele trudności. Niesprzyjające warunki pogodowe, krótki dzień, a do tego zmęczenie i często niechęć do jazdy na rowerze po całym sezonie może skutecznie odstraszać nas od wsiadania na rower.

Czytaj dalej...

Jak poprawić prędkość pływania?

basen kraul1Osiąganie prędkości w wodzie nie jest wcale tak trudne jak fizyka jądrowa. Jest to efekt dwóch prostych czynników, które mogą być doskonalone wraz  z lepszą techniką, mniejszym oporem i zwiększeniem siły i wytrzymałości.

Czytaj dalej...

Aktywna regeneracja. Plan na okres roztrenowania

 

bieg-po-stadionieDla wielu z nas triathlonistów mieszkających w Polsce sezon triathlonowy dobiegł końca. Wreszcie pojawiła się szansa na odprężenie się i możliwość zjedzenia dodatkowej porcji ciasta w porze lunchu , czy wypicie kieliszka czerwonego wina wieczorem przed telewizorem bez wielkich wyrzutów sumienia.

Czytaj dalej...

Przedłuż swój sezon kolarski

winter cyclingNieuchronnie sezon kolarski w Polsce zbliża się do końca, ale większość z nas nie chce całkowicie odstawić jazdy na rowerze. Kiedy pogoda zaczyna się psuć, a temperatury nieuchronnie zaczynają oscylować w okolicach dyskomfortu termicznego, najczęściej wybieramy zajęcia fitness bądź też trening w zaciszu własnego domu na trenażerach.

Czytaj dalej...

Przejście z jednej dyscypliny na triathlon: Pływanie

plywakWielu sportowców specjalizujących się do tej pory w jednej dyscyplinie ma pokusę, aby zostać triathlonistą. Zastanawiasz się, jak przejść z jednego sportu do magicznych trzech dyscyplin? W artykule skupimy się na pływaku, chcącym zostać triathlonistą i na tym jak może wykorzystać swoje mocne strony.

Czytaj dalej...

Pokonaj bóle mięśni!

bol miesniBól mięśni to nieunikniona cześć bycia triathlonistą. Istnieje jednak różnica między normalnymi bólami i bólem, który daje o sobie znać nawet dwa dni po treningu. Treningi w tym stanie mogą prowadzić do zmian w sposobie biegu, chodu, redukcji siły i mocy, złych nawyków mięśniowych  i zwiększenia ryzyka kontuzji.

Czytaj dalej...

Maratońska życiówka podczas Ironmana

buty zoot triathlonIstnieje wiele elementów, które razem tworzą możliwość przebiegnięcia idealnego maratonu podczas zmagań w Triathlonie na dystansie Ironman. Jeśli jednak planujesz tylko jeden lub dwa długie wyścigi w roku, możesz nie osiągnąć swojego maksimum.

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…