• slider6
  • START

Jak przewidzieć czas ukończenia pierwszego IRONMANa

Ironman finishPierwszy start na dystansie pełnego Ironmana (3,8km pływania, 180km jazdy na rowerze i 42,2km biegu) to podróż w nieznane. Bardzo długi dystans, brak wiedzy dotyczącej zachowań naszego organizmu podczas ekstremalnego wysiłku oraz stres związany ze startem na tak wymagających zawodach powodują, że nie jesteśmy w stanie ocenić na co nas stać oraz w jakim czasie możemy ukończyć zmagania.

Czytaj dalej...

Trening w 1h - Pływanie w piance na basenie - prędkość startowa.

1h-plywanieBardzo często efektywny trening nie musi oznaczać wielu godzin spędzanych w wodzie. 60 minutowy trening basenowy w piance pomoże nam przyzwyczaić się do sprzętu, a także osiągnąć wyższe prędkości treningowe co przełoży się na tempo w zawodach. Trening opisany poniżej warto wplatać do swojego kalendarza w odstępach czasowych 2-3 tygodnie i stosować go przez cały okres trenowania w basenie. Dzięki temu po rozpoczęciu treningów w otwartych akwenach będziemy przyzwyczajeni do pianki, a na zawodach będziemy osiągali lepsze wyniki.

Czytaj dalej...

Trening zimą. Zalety biegania na bieżni

bieg na bieżni 100x100W momencie nadejścia zimy, bardzo dobrym rozwiązaniem może być wplatanie treningu na bieżni do swojego planu treningowego. Oczywiście każdy z nas ma świadomość, że bieganie na bieżni to nie to samo co bieganie na świeżym powietrzu. Brak zmieniającego się otoczenia, bieganie w miejscu bez wiatru we włosach może być nużące ale bieganie w pomieszczeniach może mieć wymierne efekty dla Twojej formy i wytrzymałości podczas nadchodzącego sezonu.

Czytaj dalej...

Idealne tempo biegowe, a wynik w triathlonie

tempo 100x100Po przejściu do biegu, łatwo o stwierdzenie, że większość triathlonu mamy już za sobą. Jednakże bieg to etap w, którym najbardziej prawdopodobne jest stracenie energii i spotkanie tzw. ściany. Nawet podczas triathlonów na krótkich dystansach pokonanie ostatnich kilometrów całkowicie bez energii może okazać się długą i monotonną podróżą. Istnieje wiele powodów przez, które możesz mieć problem z ukończeniem biegu z założonym tempem ale jest kilka zasad dzięki którym możemy zminimalizować to ryzyko.

Czytaj dalej...

Sztuka wydajniejszej nawigacji w otwartych akwenach

bojkaJeśli podczas pływania w otwartym akwenie nie potrafisz pływać z punktu A do B w linii prostej, niewątpliwie stracisz cenne minuty d swoich rywali i dodatkowo będziesz musiał zużyć więcej energii by ukończyć ten etap zawodów czy treningu. Dobra nawigacja nie jest niestety łatwą rzeczą do opanowania, a jej doskonalenie może potrwać.

Czytaj dalej...

Wąska granica między treningiem, a odpoczynkiem

recoveryIntensywne treningi to nieodłączny element każdego sportu. Dzięki takim jednostkom poprawiamy wydajność naszego organizmu, ale także powodujemy, że nasze mięśnie są narażone na mikrouszkodzenia, nasz poziom energii spada i dodatkowo nasz układ odpornościowy jest podwójnie narażony na infekcje. Prawidłowe zbilansowanie treningu pozwala nie tylko na wzrost wydajności organizmu ale również na odpowiednią jego regenerację i odbudowę naruszonych tkanek.

Czytaj dalej...

Przejście z jednej dyscypliny na triathlon: Bieganie

biegaczWielu biegaczy zaczyna swoją przygodę z triathlonem po przewlekłej, frustrującej biegowej kontuzji. Rozpoczęcie przygody z tą dyscypliną w ten sposób jest bardzo popularne, ponieważ pozwala zachować ducha rywalizacji, a jednocześnie ogranicza negatywne bodźce wpływające na organizm podczas biegania. Oczywiście wielu biegaczy po prostu chce spróbować czegoś innego i oni również zaczynają przygodę z triathlonem.

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…