Triathlon-Trening.pl - Trening Triathlonowy - Plany | Porady | Sprzęt
  • slider6
  • START

Orbea Ordu M30 - test roweru triathlonowego

ordu-test-miniRower Orbea Ordu M30  to nowy model roweru triathlonowego hiszpańskiego producenta. Dzięki stosunkowo niewysokiej cenie producent próbuje wejść w rynkową niszę tanich karbonowych rowerów przeznaczonych do triathlonu i jazdy na czas. Za kwotę 9399 zł (2017) otrzymujemy model na całkowicie karbonowej konstrukcji, osprzęcie Shimano 105, komponentach FSA oraz kołach Vision Team 25.

Czytaj dalej...

Trening w 1h - Trenażer rowerowy - Moc i wytrzymałość

1h-rowerUmiejętność generowania dużej mocy podczas jazdy na rowerze przez dłuższy okres czasu to klucz do osiągania dobrych wyników również w triathlonie. Do przeprowadzenia sesji treningowej poprawiającej ten parametr treningowy potrzebujemy: roweru, butów kolarskich, stroju kolarskiego, kasku, napoju z elektrolitami, urządzenia do pomiaru mocy.

Czytaj dalej...

Achilles. Kontuzja, Leczenie, Zapobieganie

achillesŚcięgno Achillesa jest największym i najsilniejszym ścięgnem w ludzkim organizmie. Jest w stanie wytrzymać poprzeczne siły działające z naciskiem rzędu 500kg. Mimo to jego przeciążenia i kontuzje są jedyną z najczęstszych przyczyn wykluczenia sportowca z aktywności fizycznej. Wśród biegaczy i triathlonistów 1 na 10 kontuzji biegowych wiąże się właśnie ze ścięgnem Achillesa.

Czytaj dalej...

Odzież kompresyjna

kompresyjne-opaski-na-lydkiCzasy w których po zakończonym treningu kładliśmy nogi na stół i piliśmy mleko by przyspieszyć regenerację bezpowrotnie minęły. Dzisiaj w 21 wieku garderoby sportowców wypełnione są przylegającymi, obcisłymi opaskami, rękawkami, koszulkami i całą masą innego rodzaju odzieżą kompresyjną przyspieszającą regenerację. Odzież kompresyjna ujrzała światło dzienne za sprawą firmy Skins, która jako pierwsza wprowadziła na globalny rynek odzież wspomagającą sportowców i przyspieszającą regenerację.

Czytaj dalej...

Trening w 1h - Sesja biegowa - Szybkość, Tempo startowe

1h-biegChcesz poprawić swoją życiówkę w półmaratonie? Ta krótka 60 minutowa sesja pozwoli wystarczająco zmęczyć nogi i poprawić efektywność biegową. Opisany poniżej trening to doskonała propozycja na niedzielny bieg po długim sobotnim rowerze. Z powodzeniem może być wykonywany również jako druga sesja w ciągu dnia np. po treningu techniki w basenie.

Czytaj dalej...

Jak przewidzieć czas ukończenia pierwszego IRONMANa

Ironman finishPierwszy start na dystansie pełnego Ironmana (3,8km pływania, 180km jazdy na rowerze i 42,2km biegu) to podróż w nieznane. Bardzo długi dystans, brak wiedzy dotyczącej zachowań naszego organizmu podczas ekstremalnego wysiłku oraz stres związany ze startem na tak wymagających zawodach powodują, że nie jesteśmy w stanie ocenić na co nas stać oraz w jakim czasie możemy ukończyć zmagania.

Czytaj dalej...

Trening w 1h - Pływanie w piance na basenie - prędkość startowa.

1h-plywanieBardzo często efektywny trening nie musi oznaczać wielu godzin spędzanych w wodzie. 60 minutowy trening basenowy w piance pomoże nam przyzwyczaić się do sprzętu, a także osiągnąć wyższe prędkości treningowe co przełoży się na tempo w zawodach. Trening opisany poniżej warto wplatać do swojego kalendarza w odstępach czasowych 2-3 tygodnie i stosować go przez cały okres trenowania w basenie. Dzięki temu po rozpoczęciu treningów w otwartych akwenach będziemy przyzwyczajeni do pianki, a na zawodach będziemy osiągali lepsze wyniki.

Czytaj dalej...

Trening zimą. Zalety biegania na bieżni

bieg na bieĹĽni 100x100W momencie nadejścia zimy, bardzo dobrym rozwiązaniem może być wplatanie treningu na bieżni do swojego planu treningowego. Oczywiście każdy z nas ma świadomość, że bieganie na bieżni to nie to samo co bieganie na świeżym powietrzu. Brak zmieniającego się otoczenia, bieganie w miejscu bez wiatru we włosach może być nużące ale bieganie w pomieszczeniach może mieć wymierne efekty dla Twojej formy i wytrzymałości podczas nadchodzącego sezonu.

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…