• slider6
  • START

Trening zimą. Zalety biegania na bieżni

bieg na bieżni 100x100W momencie nadejścia zimy, bardzo dobrym rozwiązaniem może być wplatanie treningu na bieżni do swojego planu treningowego. Oczywiście każdy z nas ma świadomość, że bieganie na bieżni to nie to samo co bieganie na świeżym powietrzu. Brak zmieniającego się otoczenia, bieganie w miejscu bez wiatru we włosach może być nużące ale bieganie w pomieszczeniach może mieć wymierne efekty dla Twojej formy i wytrzymałości podczas nadchodzącego sezonu.

Czytaj dalej...

Idealne tempo biegowe, a wynik w triathlonie

tempo 100x100Po przejściu do biegu, łatwo o stwierdzenie, że większość triathlonu mamy już za sobą. Jednakże bieg to etap w, którym najbardziej prawdopodobne jest stracenie energii i spotkanie tzw. ściany. Nawet podczas triathlonów na krótkich dystansach pokonanie ostatnich kilometrów całkowicie bez energii może okazać się długą i monotonną podróżą. Istnieje wiele powodów przez, które możesz mieć problem z ukończeniem biegu z założonym tempem ale jest kilka zasad dzięki którym możemy zminimalizować to ryzyko.

Czytaj dalej...

Sztuka wydajniejszej nawigacji w otwartych akwenach

bojkaJeśli podczas pływania w otwartym akwenie nie potrafisz pływać z punktu A do B w linii prostej, niewątpliwie stracisz cenne minuty d swoich rywali i dodatkowo będziesz musiał zużyć więcej energii by ukończyć ten etap zawodów czy treningu. Dobra nawigacja nie jest niestety łatwą rzeczą do opanowania, a jej doskonalenie może potrwać.

Czytaj dalej...

Wąska granica między treningiem, a odpoczynkiem

recoveryIntensywne treningi to nieodłączny element każdego sportu. Dzięki takim jednostkom poprawiamy wydajność naszego organizmu, ale także powodujemy, że nasze mięśnie są narażone na mikrouszkodzenia, nasz poziom energii spada i dodatkowo nasz układ odpornościowy jest podwójnie narażony na infekcje. Prawidłowe zbilansowanie treningu pozwala nie tylko na wzrost wydajności organizmu ale również na odpowiednią jego regenerację i odbudowę naruszonych tkanek.

Czytaj dalej...

Przejście z jednej dyscypliny na triathlon: Bieganie

biegaczWielu biegaczy zaczyna swoją przygodę z triathlonem po przewlekłej, frustrującej biegowej kontuzji. Rozpoczęcie przygody z tą dyscypliną w ten sposób jest bardzo popularne, ponieważ pozwala zachować ducha rywalizacji, a jednocześnie ogranicza negatywne bodźce wpływające na organizm podczas biegania. Oczywiście wielu biegaczy po prostu chce spróbować czegoś innego i oni również zaczynają przygodę z triathlonem.

Czytaj dalej...

6 tygodniowy plan wprowadzający do dystansu 1/2 Ironman

Offseason trainingWiększość z nas ma już za sobą okres tzw. roztrenowania, który dla jednych był okresem całkowitego rozbratu z treningami, dla innych okresem lekkich treningów bez planowania i stosowania się do wytycznych. Przedstawiony przez nas plan pozwoli Ci zbudować odpowiednią wytrzymałość i bazę do dalszego planowania treningów na dystansie ½ Ironman.

Czytaj dalej...

Trening siłowy w triathlonie - Mity i Fakty

silownia w triathlonie1Z pewnością wielu z was zadaje sobie pytanie czy przy tak dużej objętości treningowej w dyscyplinie jaką jest triathlon warto i powinno się stosować trening siłowy jako dodatkową jednostkę. Trening siłowy może poprawić twoją formę triathlonową i zapobiec urazom - ale bardzo łatwo jest popełnić wiele błędów prowadzących nas w złym kierunku.

Czytaj dalej...

Trening kolarski jesieną. Spróbuj czegoś innego

kolarstwo jesieniaPlanowanie treningu kolarskiego jesienią w naszych warunkach klimatycznych z pewnością może sprawić wiele trudności. Niesprzyjające warunki pogodowe, krótki dzień, a do tego zmęczenie i często niechęć do jazdy na rowerze po całym sezonie może skutecznie odstraszać nas od wsiadania na rower.

Czytaj dalej...

Jak poprawić prędkość pływania?

basen kraul1Osiąganie prędkości w wodzie nie jest wcale tak trudne jak fizyka jądrowa. Jest to efekt dwóch prostych czynników, które mogą być doskonalone wraz  z lepszą techniką, mniejszym oporem i zwiększeniem siły i wytrzymałości.

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…