• slider6
  • START

Koła rowerów szosowych - podstawy eksploatacji

opony i kolaDla tych którzy nie mieli wcześniej styczności z szosówkami ani tym bardziej rowerami do triathlonu, przedstawiamy podstawowe zasady jak dbać o kola. Jak unikać przebicia, jakie ciśnienie powinno być w oponach itp. Proste czynności które mogą nam zaoszczędzić sporo czasu i nerwów.

Czytaj dalej...

Orbea Ordu M30 - test roweru triathlonowego

ordu-test-miniRower Orbea Ordu M30  to nowy model roweru triathlonowego hiszpańskiego producenta. Dzięki stosunkowo niewysokiej cenie producent próbuje wejść w rynkową niszę tanich karbonowych rowerów przeznaczonych do triathlonu i jazdy na czas. Za kwotę 9399 zł (2017) otrzymujemy model na całkowicie karbonowej konstrukcji, osprzęcie Shimano 105, komponentach FSA oraz kołach Vision Team 25.

Czytaj dalej...

Trening w 1h - Trenażer rowerowy - Moc i wytrzymałość

1h-rowerUmiejętność generowania dużej mocy podczas jazdy na rowerze przez dłuższy okres czasu to klucz do osiągania dobrych wyników również w triathlonie. Do przeprowadzenia sesji treningowej poprawiającej ten parametr treningowy potrzebujemy: roweru, butów kolarskich, stroju kolarskiego, kasku, napoju z elektrolitami, urządzenia do pomiaru mocy.

Czytaj dalej...

Achilles. Kontuzja, Leczenie, Zapobieganie

achillesŚcięgno Achillesa jest największym i najsilniejszym ścięgnem w ludzkim organizmie. Jest w stanie wytrzymać poprzeczne siły działające z naciskiem rzędu 500kg. Mimo to jego przeciążenia i kontuzje są jedyną z najczęstszych przyczyn wykluczenia sportowca z aktywności fizycznej. Wśród biegaczy i triathlonistów 1 na 10 kontuzji biegowych wiąże się właśnie ze ścięgnem Achillesa.

Czytaj dalej...

Odzież kompresyjna

kompresyjne-opaski-na-lydkiCzasy w których po zakończonym treningu kładliśmy nogi na stół i piliśmy mleko by przyspieszyć regenerację bezpowrotnie minęły. Dzisiaj w 21 wieku garderoby sportowców wypełnione są przylegającymi, obcisłymi opaskami, rękawkami, koszulkami i całą masą innego rodzaju odzieżą kompresyjną przyspieszającą regenerację. Odzież kompresyjna ujrzała światło dzienne za sprawą firmy Skins, która jako pierwsza wprowadziła na globalny rynek odzież wspomagającą sportowców i przyspieszającą regenerację.

Czytaj dalej...

Trening w 1h - Sesja biegowa - Szybkość, Tempo startowe

1h-biegChcesz poprawić swoją życiówkę w półmaratonie? Ta krótka 60 minutowa sesja pozwoli wystarczająco zmęczyć nogi i poprawić efektywność biegową. Opisany poniżej trening to doskonała propozycja na niedzielny bieg po długim sobotnim rowerze. Z powodzeniem może być wykonywany również jako druga sesja w ciągu dnia np. po treningu techniki w basenie.

Czytaj dalej...

Jak przewidzieć czas ukończenia pierwszego IRONMANa

Ironman finishPierwszy start na dystansie pełnego Ironmana (3,8km pływania, 180km jazdy na rowerze i 42,2km biegu) to podróż w nieznane. Bardzo długi dystans, brak wiedzy dotyczącej zachowań naszego organizmu podczas ekstremalnego wysiłku oraz stres związany ze startem na tak wymagających zawodach powodują, że nie jesteśmy w stanie ocenić na co nas stać oraz w jakim czasie możemy ukończyć zmagania.

Czytaj dalej...

Trening w 1h - Pływanie w piance na basenie - prędkość startowa.

1h-plywanieBardzo często efektywny trening nie musi oznaczać wielu godzin spędzanych w wodzie. 60 minutowy trening basenowy w piance pomoże nam przyzwyczaić się do sprzętu, a także osiągnąć wyższe prędkości treningowe co przełoży się na tempo w zawodach. Trening opisany poniżej warto wplatać do swojego kalendarza w odstępach czasowych 2-3 tygodnie i stosować go przez cały okres trenowania w basenie. Dzięki temu po rozpoczęciu treningów w otwartych akwenach będziemy przyzwyczajeni do pianki, a na zawodach będziemy osiągali lepsze wyniki.

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…