• slider6
  • START

Kalendarz zawodów triathlonowych 2016

kalendarz2016001Wszystkie zawody w jednym miejscu!  Ustal swój własny kalendarz na rok 2016 korzystając z ze zbioru imprez triathlon-trening.pl. Najbardziej aktualny spis zawodów triathlonowych w Polsce. Dodatkowo duathlony oraz crossduathlony z całego kraju. Ironman Gdynia, Challenge Poznań, Karkonoszman, Tatraman, Xterra...

Czytaj dalej...

Regeneracja i powrót do treningów po dystansie Ironman

gdynia triathlon TT100Jak wiadomo Ironman to 3.86km pływania 180,2km jazdy na rowerze oraz 42,195km biegu. Dla większości z nas to długi i ciężki dystans. Tak jak przygotowanie do niego jest specyficzne, tak specyficzna powinna być regeneracja po jego ukończeniu. Dla niektórych  jest to cel główny sezonu, dla innych jeden z wielu na tym dystansie. W tym artykule skoncentrujemy się na powrocie do regularnych treningów.

Czytaj dalej...

Trening w 1h - Sesja biegowa - szybkość, siła

1h-biegPoprawa szybkości biegu to jeden z kluczowych elementów treningu tej dyscypliny również w triathlonie. Istnieje wiele sposobów na poprawę tego elementu, jednym z nich są regularnie wykonywane serie podbiegów. Inna praca mięśni oraz układu krążenia wymagają od organizmu wytężonej pracy i stymulacji dzięki czemu efekty treningowe przychodzą bardzo szybko.

Czytaj dalej...

Trening w 1h - Sesja biegowa - Prędkość i siła

1h-biegEfektywne i szybkie bieganie w triathklonie to kompromis pomiędzy możliwie najszybszym tempem biegu, a bólem spowodowanym narastającym zmęczeniem. Trening przedstawiony w artykule poniżej nauczy nas jak określić prędkość z jaką powinniśmy biec podczas zawodów triathlonowych by osiągnąć szczyt swoich możliwości.

Czytaj dalej...

Niezbędny ekwipunek triathlonisty w dniu startu.

ekwipunek triathlonistyTriathlon to dyscyplina sportowa wymagająca nie tylko doskonałego przygotowania fizycznego i psychicznego ale również doskonałego planowania i logistyki związanej z wyjazdem na zawody. Start w zawodach z pewnością zapewni nam wystarczająco dużą dawkę stresu dlatego warto zadbać o listę potrzebnych rzeczy w dniu startu.

Czytaj dalej...

Carboloading - sposób na poprawę wyników na zawodach.

wegle 100x100Ładowanie  węglowodanami w okresie poprzedzającym start to jedna z najmniej poznanych praktyk żywieniowych w sporcie amatorskim ale również profesjonalnym. Sportowcy bardzo często myślą, że jeżeli spędzają dużo czasu na treningach muszą spożywać nadmierne ilości węglowodanów w okresie poprzedzającym docelowe zawody,

Czytaj dalej...

Odżywianie - kluczowy element w osiąganiu wymarzonych wyników

dieta odpowiedni czasPo wielu wyczerpujących treningach i godzinach spędzonych w basenie, na rowerze i biegu przychodzi czas na sprawdzenie swojej formy podczas startu. Poza odpowiednim przygotowaniem fizycznym równie ważnym elementem jest odpowiednie odżywianie i nawodnienie organizmu przed, w trakcie i po zawodach. Błędy w tym elemencie przygotowania mogą być kluczowe dla osiągnięcia wymarzonego wyniku na mecie.

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…