• slider6
  • START

Bieganie. Trening na szybkość

beznia tartan 100x100Twierdzenie, że aby stać się szybszym biegaczem, trzeba trenować szybkość jest oczywiste. W przypadku triathlonistów trening biegowej szybkości powinien odbywać się raz w tygodniu przez okres całej zimy i wczesnej wiosny. Miejscem idealnym do robienia tego typu jednostek jest bieżnia tartanowa, zmierzony płaski odcinek lub też w przypadku złej aury bieżnia elektryczna.

Czytaj dalej...

Priorytety treningowe triathlonisty po sezonie

Offseason trainingPołowa września to okres w, którym większość triathlonistów z Polski kończy swój sezon zmniejszając objętości i intensywność treningu, niejednokrotnie odpuszczając całkowicie trening. Znaczne ograniczenie aktywności fizycznej w okresie po sezonie to niewątpliwie domena inteligentnych i rozsądnych sportowców chcących całkowicie zregenerować swoje zmęczone ciało zarówno fizycznie jak i psychicznie.  Co jeszcze możemy zrobić by w ciągu najbliższych kilkunastu tygodni jeszcze lepiej przygotować się do przyszłorocznych startów?

Czytaj dalej...

Trening sportowy, a regeneracja

czas na regeneracjeRegeneracja to termin używany do opisania dostosowania się organizmu sportowca do obciążeń spowodowanych treningiem lub startem w zawodach. Dla zdrowego organizmu termin ten oznacza pozytywną reakcję na czynniki stresogenne czyli bodźce treningowe czyli innymi słowy wysiłek fizyczny.

Czytaj dalej...

Kalendarz zawodów triathlonowych 2016

kalendarz2016001Wszystkie zawody w jednym miejscu!  Ustal swój własny kalendarz na rok 2016 korzystając z ze zbioru imprez triathlon-trening.pl. Najbardziej aktualny spis zawodów triathlonowych w Polsce. Dodatkowo duathlony oraz crossduathlony z całego kraju. Ironman Gdynia, Challenge Poznań, Karkonoszman, Tatraman, Xterra...

Czytaj dalej...

Regeneracja i powrót do treningów po dystansie Ironman

gdynia triathlon TT100Jak wiadomo Ironman to 3.86km pływania 180,2km jazdy na rowerze oraz 42,195km biegu. Dla większości z nas to długi i ciężki dystans. Tak jak przygotowanie do niego jest specyficzne, tak specyficzna powinna być regeneracja po jego ukończeniu. Dla niektórych  jest to cel główny sezonu, dla innych jeden z wielu na tym dystansie. W tym artykule skoncentrujemy się na powrocie do regularnych treningów.

Czytaj dalej...

Trening w 1h - Sesja biegowa - szybkość, siła

1h-biegPoprawa szybkości biegu to jeden z kluczowych elementów treningu tej dyscypliny również w triathlonie. Istnieje wiele sposobów na poprawę tego elementu, jednym z nich są regularnie wykonywane serie podbiegów. Inna praca mięśni oraz układu krążenia wymagają od organizmu wytężonej pracy i stymulacji dzięki czemu efekty treningowe przychodzą bardzo szybko.

Czytaj dalej...

Trening w 1h - Sesja biegowa - Prędkość i siła

1h-biegEfektywne i szybkie bieganie w triathklonie to kompromis pomiędzy możliwie najszybszym tempem biegu, a bólem spowodowanym narastającym zmęczeniem. Trening przedstawiony w artykule poniżej nauczy nas jak określić prędkość z jaką powinniśmy biec podczas zawodów triathlonowych by osiągnąć szczyt swoich możliwości.

Czytaj dalej...

Niezbędny ekwipunek triathlonisty w dniu startu.

ekwipunek triathlonistyTriathlon to dyscyplina sportowa wymagająca nie tylko doskonałego przygotowania fizycznego i psychicznego ale również doskonałego planowania i logistyki związanej z wyjazdem na zawody. Start w zawodach z pewnością zapewni nam wystarczająco dużą dawkę stresu dlatego warto zadbać o listę potrzebnych rzeczy w dniu startu.

Czytaj dalej...

Więcej artykułów…